مدیرکل میراث‌فرهنگی اردبیل:

۱۵۰۰ هنرجو در اردبیل آموزش صنایع دستی دیدند

اردبیل - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: ۱۵۰۰ نفر هنرجو از ابتدای سال و با همکاری گروه‌های جهادی آموزش در دوره‌های آموزشی رشته‌های صنایع‌دستی حضور پیدا کرده‌اند.
کد خبر: ۹۵۸۰۲۵۷
|
۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۳

۱۵۰۰ هنرجو در اردبیل آموزش صنایع دستی دیدند

به گزارش خبرنگار بسیج، حسن محمدی ادیب بعد از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیش از ۱۵۰۰ نفر از علاقمندان به صنایع‌دستی به ویژه در حاشیه شهرها و مناطق کم برخوردار از ابتدای سال و با همکاری گروه‌های جهادی در دوره‌های آموزشی رشته‌های صنایع‌دستی حضور پیدا کرده‌اند.

وی با بیان اینکه شهرهای ملی صنایع‌دستی نقش مهمی را در رونق آن ایفا می‌کنند، گفت: وجود دو شهر ملی گلیم عنبران و ورنی اصلاندوز در کنار شهرهایی مثل خلخال که به عنوان شهر ملی جاجیم مطرح است نشان دهنده رواج رشته بافته‌های داری در استان اردبیل است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل به دریافت ۱۲ نشان ملی توسط هنرمندان صنایع‌دستی استان در رشته‌های مختلف طی سال جاری افزود: پیش از این نیز در سال‌های گذشته هنرمندان اردبیلی نشان‌های ملی و بین‌المللی متعددی را کسب کرده‌اند که این امر مهم از وجود هنرمندان بزرگ صنایع‌دستی در اردبیل خبر می‌دهد.

محمدی ادیب همچنین در مورد حمایت‌های اداره کل میراث‌فرهنگی از هنرمندان صنایع‌دستی بیان کرد: در سال جاری حدود ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات برای فعالان حوزه صنایع‌دستی استان اعطا شده است و علاوه بر آن در مورد صدور پروانه تولید، بیمه صنعتگران و سایر مسائل نیز حمایت از صنعتگران این حوزه ادامه دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار