برای نخستین بار در شهر زنجان انجام شد:

نصب شیر سوزنی 600 میلی متر در خروجی مخزن شرقی

زنجان _مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: در راستای کنترل شبکه برای کاهش آب به حساب نیامده و کنترل نشتی های پنهان، یک دستگاه شیرسوزنی 600 بر روی خط خروجی مخزن 4 شرقی زنجان نصب و مورد بهره برداری قرار گرفت.
کد خبر: ۹۵۷۹۴۹۰
|
۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۸

نصب شیر سوزنی 600 میلی متر در خروجی مخزن شرقی

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان علی محمد نادرخانی اظهار کرد: امسال با اجرای طرح‌های مدیریت مصرف در شهر زنجان، ۵۰ لیتر در ثانیه میزان برداشت از منابع تامین شهر کاهش پیدا کرده است.


وی افزود: با اجرای طرح‌های مدیریت مصرف شامل نصب شیر‌های فشارشکن، سوزنی و هوشمندسازی شبکه توزیع آب، ۱۰ درصد در میزان ورود آب به شبکه صرفه جویی می‌شود.

مدیرعامل شرکت آبفا استان زنجان بیان کرد: با نصب این شیر سوزنی، حداقل دبی شبانه مخزن کنترل و از هدر رفت آب خروجی به میزان ۱۰ تا ۲۰ درصد صرفه جویی می‌شود.

به گفته نادرخانی امسال همچنین ۱۲ فقره شیرفشارشکن در سطح شهر زنجان تعمیر و ۳ دستگاه شیرفشارشکن معیوب نیز تعویض شده است.

وی گفت: یک دستگاه شیر فشارشکن جدید نیز با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال در شهرک پونک نصب و راه اندازی شد که برای مجموع این اقدامات اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان اضافه کرد: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده پنج دستگاه شیر فشارشکن دیگر نیز در شهرک‌های قدس، پونک، هنرستان، شهرآرا و الهیه نصب و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.


این مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۷۰ درصد از شبکه توزیع زنجان تحت پوشش شیر‌های فشار شکن بوده و فشار آب در شبکه توزیع در این مناطق تحت کنترل قرار دارد.

نادرخانی هوشمندسازی شبکه توزیع آب را از دیگر راهبرد‌های شرکت آبفا برای مدیریت شبکه عنوان کرده و گفت: این طرح آماده اجرا بوده و سال آینده برای عملیاتی شدن، پیمان سپاری می‌شود.

وی یادآورد شد: امسال با تحقق مدیریت شبکه در زنجان، میزان برداشت آب از سد تهم از ۵۰۰ لیتر بر ثانیه به ۲۰۰ لیتر کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با اشاره به کاهش بارندگی‌های استان، خاطرنشان کرد: با اجرای طرح‌های مدیریت فشار شبکه تلاش می‌شود بدون افزایش تولید و تنها با کنترل مصارف و هدر رفت، با استفاده از منابع موجود به تامین آب مشترکین پرداخت.

فاطمه عسگری

ارسال نظرات
آخرین اخبار