خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین در مراسم گرامیداشت روز پاسدار؛

مهمترین معروف، برقراری حکومت اسلامی است

مهمترین معروف، برقراری حکومت اسلامی است
آیت اله عابدینی عنوان کرد: امام حسین(ع) به ما آموخت مهمترین معروف برقراری حکومت اسلامی است تا همه احکام شرع با حمایت حاکمیت اسلام میسر شود.
کد خبر: ۹۵۷۹۱۸۶
|
۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹

قزوین_ به گزارش بسیج، آیت اله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین در مراسم گرامیداشت روز پاسدار که در سالن حضرت زهرا(س) سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین برگزار شد بیان کرد: برخی ها خواستار بیعت امام حسین(ع) با یزید بودند که امام معصوم فریاد زد شما می خواهید من با یزید بیعت کنم؟ مگر اورا نمی شناسید؟ او شراب خوار است و به ناحق خون زیادی ریخته است. فسق و فجور در کردار و رفتارش پیداست و فرمودند؛ کسی چون من با کسی چون یزید بیعت نمی کند.

وی افزود: سومین عنصر وجه مشترک که امام معصوم به آن اشاره کرد این بود که من تصمیم گرفتم برای احیای امر به معروف و نهی از منکر قیام کنم و بدعت ها را از اسلام بزادیم، امر به معروف و نهی از منکر در همه مقدرات و امورات فردی و اجتماعی ممکن است همان طور که امام مستضعفان شاه را نصیحت می کرد و از کارهای زشت سیاسی و فردی و حکومتی باز می داشت و به معروف مانند استقلال و آزادی و نفی سلطه فرا می خواند.

 امام جمعه قزوین تصریح کرد: امام حسین(ع) به ما آموخت تا زمانی که تفکر معاویه و یزید حاکم است باید علیه آن جنگید. مهمترین معروف برقراری حکومت اسلامی است تا همه احکام شرع با حمایت حاکمیت اسلام میسر شود. برخی تفاوتی بین امام معصوم و یزید نمی بینند و این افراد توسط امام آگاه می شوند.

آیت اله عابدینی تشریح کرد: انتخاب بین بیعت با یزید به همراه ذلت است یا جهاد و شهادت را با فریاد هیهات من الذله بر می گزینم و نهضت عاشورا برای رهایی انسانها تا قیامت شکل می گیرد. آنان که پای حق ایستادند و تزلزل ناپذیر بودند خدا به آنان عزت بخشید.

وی اظهار داشت: ابا عبدالله فرمودند شما می دانید من عاشق نمازم و باید کاری کنیم که در حیات و پس از مرگ نماز را اقامه کنیم و اثرات نماز را در زندگی لمس کنیم و‌ دیگری اینکه من عاشق خواندن قرآن هستم، نماز جمعه سراسر کشور در ۵۰۰ نقطه برگزار می شود که نشان دهنده اهمیت نماز در حاکمیت اسلام است.

آیت اله عابدینی در پایان گفت: نماز و زکات دو فریضه الهی است که خدای متعال در قرآن به تکرار اشاره کرده است همچنان که نماز ستون دین و کلید همه خوبی هاست که انسان را از بدی باز می دارد.

 

انتهای پیام/۱۰۰۲/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار