دیدار با همسر شهید مبارز انقلابی(رجبعلی اسلامی خوزانی)؛ همرزم شهید محلاتی

بمناسبت دهه مبارک فجر و در آستانه سالروز شهادت شهید اسلامی با جمعی از بسیجیان پایگاه شهید خاوری حوزه حضرت صدیقه کبری(س) قرچک به دیدار همسر این روحانی شهید، رجبعلی اسلامی، مبارز شاخص انقلابی و از همرزمان شهید محلاتی، رفتیم و پای صحبت های این بانوی نمونه الگوی_سوم_زن_مسلمان ، چون سرو استوار و مصمم، نشستیم.
کد خبر: ۹۵۷۷۸۴۲
|
۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۱

 خانم اسلامی با لهجه شیرین اصفهانی از همسر خود می گوید، با وجود گذشت چندین سال از رفتن ایشان، هنوز هم با بغض از خاطرات شیرین و پر ماجرایش با این مرد مبارز می گوید.

  شهید رجبعلی اسلامی در سال ۱۳۰۷ در خمینی شهر اصفهان به دنیا آمد و از آنجایی که خانواده شهید اسلامی از نظر دهه مالی ضعیف بود، وی  روزها کار می کرد و بعد از ظهرها به تحصیل می پرداخت.

وی جز اولین مبارزان  شاخص انقلابی بود و در سال ۴۲ به دلیل اعتراض به دستگیری امام خمینی در تهران بازداشت شد.

  در جریان این بگیر و ببندهای ساواک، دو فرزند شش ماهه(دوقلو) این شهید زیر دست و پای ماموران ساواک که برای بازداشت شهید اسلامی به منزل ایشان حمله کرده بودند، جان سپردند.

شهید اسلامی به دلیل علاقه شدید به علوم حوزوی وارد حوزه علمیه شد و در سال ۱۳۵۹ از تهران به قرچک نقل مکان کرد و با شروع جنگ تحمیلی به جبهه های حق علیه باطل اعزام شد.

 روز یکم اسفند ۱۳۶۴ ساعت ۱۲:۳۰ بود که هواپیمای "آسمان" از تهران به مقصد اهواز حرکت کرد و پس از جاسوسی منافقین توسط جنگنده های عراقی در آسمان اهواز تعقیب و با عدم تسلیم هواپیمای ایرانی، ناجوانمردانه در منطقه وین در ۲۵ کیلومتری شمال اهواز مورد هدف قرار گرفت.

 در این حمله دلخراش بیش از ۴۰ نفر مسافر غیرنظامی از قضات روحانی و نمایندگان مجلس و مسئولان فرهنگی کشور و خدمه هواپیما به همراه آیت الله شهید محلاتی اولین نماینده امام خمینی(ره) در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به شهادت رسیدند و شهید روحانی رجبعلی اسلامی نیز جز کسانی بود که در کنار این عالم ربانی(شهید محلاتی) به فیض شهادت نائل آمد.

روحش شاد و یادش گرامی و راهش پر رهرو باد...

 

 

/انتهای پیام

 

خبرنگار: ف. خانی

ارسال نظرات
آخرین اخبار