مدیرکل دفتر مطالعات وزارت گردشگری:

اقامتگاه های بوم گردی ظرفیت مهم گردشگری در کشور هستند

اردبیل- مدیرکل دفتر مطالعات، آموزش و برنامه‌ریزی گردشگری وزارت میراث فرهنگی گفت: اقامتگاه‌های بوم‌گردی یکی از مهمترین ظرفیت‌های توسعه گردشگری کشور هستند که ارتقای آموزش متولیان آن ضروری است.
کد خبر: ۹۵۷۶۵۵۸
|
۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۵

اقامتگاه های بوم گردی ظرفیت مهم گردشگری در کشور هستند

به گزارش خبرنگار بسیج، مدیرکل دفتر مطالعات، آموزش و برنامه‌ریزی گردشگری وزارت میراث فرهنگی بعدازظهر دوشنبه در نخستین سمینار ملی آموزشی ارتقای کیفی سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری اقامتگاه‌های بوم‌گردی کشور در اردبیل، اظهار کرد: آموزش از اهمیت ویژه‌ای در حوزه بوم‌گردی‌ها برخوردار است و این سمینار که برای اولین بار در کشور برگزار می‌شود، به اهمیت آموزش می‌پردازد.

ابوطالب قاسمی تصریح کرد: اقامتگاه‌های بوم‌گردی یکی از مهمترین ظرفیت‌های توسعه گردشگری کشور هستند و با توجه به امر آموزش در این حوزه، می‌توانیم شاهد ارتقای کیفی آنها و تأثیر آن در صنعت گردشگری کشور باشیم.

وی گفت: سعی کردیم در این سمینار تمامی بهره‌برداران، مالکان و متقاضیان سرمایه‌گذاری اقامتگاه‌های بوم‌گردی در استان اردبیل به صورت حضوری و از سراسر کشور به صورت مجازی حضور داشته باشند تا از مباحث طرح شده در این سمینار مفید استفاده کنند.

مدیرکل دفتر مطالعات، آموزش و برنامه‌ریزی گردشگری وزارت میراث فرهنگی با اشاره به اینکه ارائه تجربیات در این سمینار می‌تواند ایجاد انگیزه و الگوسازی کند، افزود: در این سمینار تنوع جدیدی به بحث آموزش در حوزه سرمایه‌گذاری در بوم‌گردی‌ها داده شده که برای اولین بار در کشور در اردبیل برگزار می‌شود.

قاسمی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: امیدواریم در ادامه بتوانیم چنین سمینارهایی را در راستای توسعه آموزش در سایر استان‌ها نیز برگزار کنیم.

در این سمینار که کارشناسان، مدیران مراکز و معاون آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی حضور داشتند، مجوز تمدید برگزاری دوره‌های کوتاه مدت آموزش گردشگری برای کارکنان و مدیریت تخصصی اقامتگاه بوم‌گردی توسط مدیرکل دفتر مطالعات، آموزش و برنامه‌ریزی گردشگری وزارت میراث فرهنگی صادر و به معاون آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی به عنوان مدیرعامل این دوره آموزشی ابلاغ و تقدیم شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار