رییس جهاد کشاورزی اردبیل :

درآمد حاصل از محصولات گلخانه‌ای پارس آباد ۳۰ میلیون دلار است

پارس‌آباد- رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: از یک‌هزار و ۶۰۰ هکتار شهرک گلخانه‌ای در شهرستان پارس‌آباد، میزان درآمد دلاری از این سطح بالای ۳۰ میلیون دلار است.
کد خبر: ۹۵۷۶۴۵۹
|
۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۸

درآمد حاصل از محصولات گلخانه‌ای پارس آباد ۳۰ میلیون دلار است

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، نوبخت اژدری بعد از ظهر دوشنبه در مراسم افتتاح طرح‌های گلخانه‌ای شهرستان پارس‌آباد که با حضور رییس سازمان امور عشایری ایران و جمعی از مسئولان محلی برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر تعداد پنج شهرک تولیدی در استان فعال هستند که یکی از این واحدها شهرک دامپروری و چهار شهرک دیگر واحدهای گلخانه‌ای است.

وی تصریح کرد: شهرک گلخانه‌ای قره‌قاباخ با وسعت ۱۰ هکتار و شهرک گلخانه‌ای فیروزآباد نیز به میزان ۱۰ هکتار به صورت کامل به بهره‌برداری رسیده و ۱۰ هکتار نیز در دست احداث است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: یک مجتمع گلخانه‌ای نیز در بیله‌سوار مغان در حال احداث بوده که یک هکتار از آن به بهره‌برداری رسیده است.

اژدری افزود: بزرگترین شهرک گلخانه‌ای کشور به مساحت یک‌هزار و ۶۰۰ هکتار در پارس‌آباد مغان به اجرا درآمده که عملیات اجرایی شروع این پروژه از اواخر سال ۹۷ بوده و با حمایت‌های دولت زیرساخت‌های لازم از قبیل گاز، آب و برق با صرف اعتبار ۵۰ میلیارد تومان انجام شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: از مجموع یک‌هزار و ۶۰۰ هکتار از این پروژه، ۷۰۰ هکتار آن به سرمایه‌گذاران واگذار شده و در حدود ۳۰۰ هکتار از این پروژه در حال احداث سازه است که در حال حاضر ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

اژدری اضافه کرد: از این پروژه ۱۸۰ هکتار آن به طور کامل به بهره‌برداری رسیده که پیش‌بینی می‌کنیم بالای ۳۵ هزار تن محصول گلخانه‌ای از این میزان برداشت شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل میزان درآمد دلاری از این سطح را بالای ۳۰ میلیون دلار دانست و بیان کرد: بازارهای هدف صادرات این محصول کشورهای آسیای میانه و روسیه است که فلفل دلمه‌ای، بادمجان لامپی، خیار و گوجه از عمده محصولات تولیدی این شهرک‌ها است.

ارسال نظرات