زیرساخت‌های ارتباطی ۲۰۰ روستای استان اردبیل ارتقا یافت

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل از احداث و ارتقای زیرساخت‌های ارتباطی (تلفن همراه و اینترنت) ۲۰۰ روستای این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۷۶۴۱۸
|
۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۱

زیرساخت‌های ارتباطی ۲۰۰ روستای استان اردبیل ارتقا یافت

به گزارش بسیج از روابط عمومی اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل، شهریار سرداری روز دوشنبه با اشاره به دریافت مجوز احداث و ارتقای سایت‌های ارتباطی ۳۶۸ روستا در استان اردبیل گفت: برای ارتقای سایت‌های تلفن همراه در این روستاها مبلغ ۱۰ هزار میلیارد ریال نیاز بود که با پیگیری‌ها و هماهنگی‌های انجام شده، از محل اعتبارهای طرح ملی یواس‌اُ (USO) تامین شد.

وی با اشاره به اتصال ۱۵ هزار و ۲۸۸ خانوار با جمعیتی بیش از ۵۰ هزار نفر به اینترنت پرسرعت، بیان کرد: نزدیک به ۲۰۰ روستا و یک هزار کیلومتر از راه‌های روستایی و بین مزارع استان اردبیل تاکنون با راه‌اندازی ۱۲۲ سایت از مجوز مورد اشاره، زیر پوشش اینترنت پرسرعت قرار گرفته که اعتباری در حدود سه هزار میلیارد ریال برای آنها هزینه شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل تصریح کرد: برای پایداری ارتباطات ثابت روستایی نیز در سال جاری مجوز اجرای بیش از ۸۰۰ کیلومتر از یک هزار و ۲۱۰ کیلومتر فیبر نوری ابلاغی از محل اعتبارهای طرح یواس‌اُ به مخابرات استان صادر شده که در مرحله عملیاتی است.

وی اعتبار هزینه شده در سال جاری را افزون بر سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این اعتبار برای راه‌اندازی سایت‌های ارتباطی روستایی و شهری از سوی اپراتورها، افزایش ظرفیت شبکه انتقال استان به ۳۲۰.۴۷ گیگابایت بر ثانیه و خرید تجهیزات و خدمات فاز ۲ توسعه شبکه (Ip) از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت هزینه شده است که در دهه مبارک فجر به طور رسمی افتتاح می‌شود.

سرداری همچنین اظهار کرد: تعداد ۲۴۶ سایت نیز در مرحله حفاری، بتن‌ریزی و نصب دکل و تجهیزات قرار دارند که با اتمام آنها همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل خواهند شد.

وی در مورد پروژه بزرگ اتصال واحدهای مسکونی به فیبر نوری عنوان کرد: ۶ هزار متر حفاری و ۱۳ هزار و ۷۰۰ متر فیبرگذاری در شهر نیر از سوی شرکت مبین‌نت انجام شده و تفاهم‌نامه‌ این شرکت با شهرداری اردبیل نیز در مرحله نهایی است که به‌زودی اجرای آن آغاز خواهد شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل اضافه کرد: همچنین در سایر شهرستان‌ها به‌ویژه در شهرهای شمالی استان اردبیل با توجه به توافق انجام شده بین شهرداری‌ها و شرکت مخابرات استان، عملیات حفاری از سوی این شرکت آغاز شده است.

بر اساس آمارهای موجود بیش از ۴۴۸ هزار و ۵۵۴ نفر در یک‌هزار و ۸۰۰ روستای استان اردبیل سکونت دارند.

استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر، در شمال‌غربی ایران و همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، زنجان و کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

ارسال نظرات