تداوم جولان جنگنده‌های آمریکایی در آسمان عراق

یکی از اعضای ائتلاف فتح و یک نماینده پارلمان عراق به حملات آمریکا به نیروهای الحشدالشعبی و اهداف واشنگتن در این زمینه پرداخته و از تداوم جولان جنگنده های آمریکایی در آسمان این کشور خبر دادند.
کد خبر: ۹۵۷۵۹۳۹
|
۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷

تداوم جولان جنگنده‌های آمریکایی در آسمان عراق

به گزارش روز یکشنبه بسیج به نقل از المعلومه، «محمود مرعی» عضو ائتلاف فتح عراق اعلام کرد: آمریکا به به دنبال بی ثباتی در عراق است.

وی افزود: آمریکا به دنبال انداختن توپ در زمین عراق به منظور به دست آوردن بهانه برای نگه داشتن نیروهایش در کشور ماست.

مرعی ادامه داد: یکی از دلایل هدف قرار دادن نیروهای الحشدالشعبی و غیرنظامیان، به تلاش‌ها برای اجرای طرح‌های شوم امنیتی مربوط می‌شود.

وی گفت: برخی کشورهای عربی به دنبال بی ثباتی در کشور از طریق حمایت آمریکا در حمله اخیر هستند.

«سهیله السلطانی» نماینده مجلس عراق هم درباره حملات آمریکا به عراق گفت: وزارت خارجه برخورد دوگانه دارد، وزارت خارجه عراق علیه حمله به مقرهای رژیم صهیونیستی در اربیل به حرکت درآمد و در قبال حمله آمریکا به عراق سکوت اختیار کرد، این دوگانگی در مواضع است.

این نماینده پارلمان عراق اضافه کرد: جنگنده های آمریکایی همچنان در آسمان عراق جولان می‌دهند و هیچ مانعی در برابر آنها وجود ندارد.

به گزارش بسیج، آمریکا بامداد روز شنبه از انجام حملات به مواضعی در خاک سوریه و عراق خبر داد. آمریکا مدعی است که این حملات در اقدامی تلافی‌جویانه نسبت به کشته شدن سه نظامی این کشور در پایگاهی در شمال شرق اردن صورت گرفته‌ است.

«یحیی رسول» سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق بامداد شنبه با تایید حمله آمریکا به غرب کشور خود، تصریح کرد که این حملات، ناقض حاکمیت و با هدف تضعیف دولت بغداد در ایجاد ثبات در کشور صورت گرفته‌ است.

دولت عراق نیز در واکنش به این حملات تاکید کرد که ائتلاف بین‌المللی از ماموریت و اختیارات محول شده به آن، فراتر رفته و به تهدیدی برای امنیت و ثبات عراق تبدیل شده‌ است.

در همین راستا، وزارت کشور عراق نیز اعلام کرد که در اعتراض به تجاوزات آمریکا به خاک این کشور، کاردار سفارت واشنگتن در بغداد را احضار کرده‌ است.

ارسال نظرات