رییس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل:

۷۸ طرح آبی و خاکی در اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد

اردبیل- رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: همزمان با دهه فجر ۷۸ طرح آب و خاک و ۵۷ سامانه نوین آبیاری در اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۹۵۷۵۶۸۴
|
۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۹

۷۸ طرح آبی و خاکی در اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد

نوبخت اژدری در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج، اظهار کرد: ۱۲۹ طرح بخش‌های مختلف کشاورزی این استان با اشتغالزایی ۹۸۶ نفر در ایام‌الله دهه مبارک فجر افتتاح می‌شود.

وی میزان سرمایه‌گذاری انجام شده برای این طرح‌ها را چهار هزار و ۹۳۲ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها علاوه بر بهره‌مندی پنج هزار و ۱۵ خانوار، برای ۹۸۶ نفر به صورت مستقیم و برای ۴۳۷ نفر به صورت غیرمستقیم زمینه اشتغال ایجاد شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ۹ طرح مجتمع گلخانه‌ای به مساحت ۱۰.۶ هکتار در شهرک‌های گلخانه‌ای مغان و سامیان با ظرفیت تولید ۲ هزار و ۵۰۰ تن انواع محصولات گلخانه‌ای و ۲۷۰ هزار شاخه انواع گل زینتی و ۲ طرح گلخانه‌ای خارج از شهرک‌های استان اردبیل را از جمله طرح‌های آماده بهره‌برداری عنوان کرد.

اژدری پنج طرح صنایع تبدیلی و تکمیلی شامل صنایع بسته‌بندی، سردخانه، تولید خوراک دام و طیور، پنبه پاک‌کنی و برنج‌کوبی با ظرفیت تولید ۳۴ هزار و ۲۵۰ تن را از جمله سایر طرح‌های آماده بهره‌برداری برای ایام دهه فجر در این استان عنوان کرد.

وی ۷۸ طرح بخش آب و خاک با لحاظ ۵۷ طرح سامانه نوین آبیاری سطوح کوچک و بزرگ شامل مرمت و احیای قنوات، اجرای سامانه‌های نوین آبیاری، زهکشی اراضی، احداث استخر ذخیره آب و کانال انتقال آب را از دیگر طرح‌های آماده بهره‌برداری در ایام دهه فجر امسال استان اردبیل برشمرده و هدف از اجرای این طرح‌‎ها را صرفه‌جویی در مصرف آب، افزایش تولید و درآمد کشاورز و بالا رفتن راندمان آبیاری عنوان کرد.

اژدری همچنین ۱۰ طرح بخش دام و طیور شامل مجتمع پرورش مرغ گوشتی و تخم‌گذار، پرواربندی بره و پرورش گاو شیری و نیز سه طرح شیلات و آبزیان شامل تولید ۱۰ تن ماهی سردآبی، ۵۰ هزار قطعه زالوی طبی و پرورش ۶۰۰ هزار قطعه بچه ماهی قزل‌آلا را از جمله طرح‌های آماده افتتاح ایام دهه فجر در استان اردبیل اعلام کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل پنج طرح منابع طبیعی و آبخیزداری شامل کنترل طرح سیلاب و جلوگیری از فرسایش خاک، ۱۱ طرح امور عشایری و ۲ طرح مرکز تحقیقات کشاورزی شامل تکثیر و ازدیاد بذر سیب‌زمینی و استخر ذخیره آب را از جمله طرح‌های دیگر آماده برای افتتاح در ایام‌الله دهه فجر در استان اردبیل عنوان کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار