مدیرکل امور اقتصادی و دارایی اردبیل خبر داد؛

شناسایی ۶۶ قانون مخل کسب و کار در اردبیل

کد خبر: ۹۵۷۵۴۶۸
|
۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۸

شناسایی ۶۶ قانون مخل کسب و کار در اردبیل

یعثوب نژادمحمد در گفت و گو با خبرنگار بسیج ، اظهار کرد: به صورت مستمر پایش و بررسی قوانین و مصوبات هیأت وزیران و همچنین بخشنامه‌های وزارتی انجام می‌شود تا قوانین و مصوباتی که مغایر با روند تولید با رونق آن باشند، شناسایی و نسبت به رفع آنها اقدام شود.

وی تصریح کرد: ۳۵ مورد از این قوانین و مقررات برای اصلاح به هیأت مقررات‌زدایی ارسال شده که تاکنون در قالب هفت مصوبه به صورت سراسری رفع ایراد و ابهام شده و مابقی این موارد نیز در کمیته تخصصی در حال بررسی است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: ما در قالب کمیته‌های تخصصی در این حوزه سعی می‌کنیم تا قوانین و مقرراتی که در حوزه اختیارات استانی است، تسهیل کرده و بالاتر از آن را برای هیأت مقررات‌زدایی ملی ارسال کنیم تا به صورت کشوری تصمیم‌گیری شود.

نژادمحمد افزود: تمامی مصوبات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی لازم‌الاجرا است و اگر دستگاه‌هایی به این مصوبات تمکین نکنند، امکان برخورد با آنها وجود دارد.

وی با بیان اینکه در استان اردبیل فضای مناسبی برای تسهیل کسب و کار و رفع قوانین مخل شکل گرفته است، خاطرنشان کرد: از سال ۱۴۰۱ بر اساس قوانین مصوب در مجلس و پیگیری دولت صدور مجوزها از طریق درگاه ملی مجوزها انجام می‌شود و هیچ‌گونه روند تأخیری و تعللی را در این حوزه شاهد نیستیم.

نژادمحمد در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: با راه‌اندازی درگاه صدور مجوزها امکان تسهیل‌گری بهتر و بیشتر برای حمایت از سرمایه‌گذاران فراهم شده و با در نظر گرفتن تمام موازین قانونی با هدف بهبود فضای کسب و کار سعی می‌شود تا در کمترین زمان صدور مجوزها انجام شود.

وی بیان کرد: از سال آینده تمامی مجوزها در قالب شناسه یکتا قابل رصد خواهد بود و هر مجوزی دارای شناسه یکتا نباشد، امکان اجرایی شدن پیدا نخواهد کرد چرا که این دستورالعمل برای تمامی دستگاه های اجرایی لازم الاجرا است.

نژادمحمد در ادامه سخنان خود یادآور شد: امیدواریم از طریق این شناسه بتوانیم به روند کار سرعت بیشتری داده و به صورت آنلاین مشکلات احتمالی را رفع کنیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در استان اردبیل مجوز طرح‌های ثبتی در کمتر از ۲ تا سه روز صادر می‌شود اما طرح‌های تأیید محور در مدت زمان ۲ تا سه ماه بعد از موافقت دستگاه‌هایی نظیر محیط زیست، استاندارد، شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌ها صادر خواهد شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل در مورد میزان سرمایه‌گذاری در استان گفت: سرمایه‌گذاری داخلی با حمایت همه‌جانبه در حال انجام است اما در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی سال گذشته سه مجوز و امسال نیز سه مجوز دیگر صادر شده و در مجموع در ۲ سال اخیر ۶ مجوز سرمایه‌گذاری خارجی در استان اردبیل صادر شده است.

ارسال نظرات