معاون وزیر بهداشت عنوان کرد؛

ایران در حوزه جراحی فاصله‌ای با کشورهای پیشرفته دنیا ندارد

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: ایران در حوزه جراحی و درمان، فاصله‌ای با کشورهای پیشرفته دنیا نداریم.
کد خبر: ۹۵۷۵۴۱۵
|
۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۱

ایران در حوزه جراحی فاصله‌ای با کشورهای پیشرفته دنیا ندارد

به گزارش خبرگزاری بسیج، سعید کریمی، در حاشیه همایش دستاوردها و افتخارات نظام سلامت با بیان اینکه در حوزه پزشکی و نظام سلامت بعد از انقلاب یک جهش بی نظیر صورت گرفته است، افزود: در ابتدای انقلاب فارغ التحصیلان پزشکی هندی و بنگلادشی برای درمان به ایران می‌آمدند، برای بسیاری از درمان‌های ساده مجبور بودیم بیماران مان را به خارج اعزام کنیم، همه داروهایمان وارداتی بود، اما اکنون به برکت انقلاب و تلاش عزیزان حوزه بهداشت و درمان در طول این ۴۵ سال پزشکی ایران در لبه دانش و سرآمد است.

وی با تاکید بر اینکه برای هر یک سال افزایش امید به زندگی بسیاری از نهادها باید با همدیگر کار کنند، ادامه داد: میزان امید به زندگی در ابتدای انقلاب ۵۷ سال بود، اما اکنون به ۷۸ سال رسیده که از افزایش ۲۰ ساله طول عمر هموطنان ما حکایت دارد و نشان می‌دهد چه در زمینه بهداشت و چه در زمینه درمان، پیشرفت‌های چشمگیری اتفاق افتاده است.

معاون درمان وزارت بهداشت افزود: در حوزه جراحی و درمان فاصله‌ای با کشورهای پیشرفته دنیا نداریم و پزشکان ایرانی در همه جهان شاخص و مرجع هستند و در حوزه درمان علاوه بر اینکه ما دیگر نیاز نیست بیماری را به خارج اعزام کنیم، سال گذشته فقط ۱ میلیون و دویست هزار نفر گردشگر سلامت از کشورهای اطراف آمدند و در کشور ما درمان شدند.

کریمی با بیان اینکه در حوزه علم سنجی ایران در جهان رتبه ۱۵ ام را دارد، گفت: از همین منظر در منطقه اول هستیم و اکنون در حوزه دارو حدود ۹۰ درصد داروها را خودمان تولید می‌کنیم و در حوزه تجهیزات پزشکی بالغ بر ۸۰ تا ۸۵ درصد تجهیزات مورد استفاده بیمارستان‌ها تولید داخل است.

وی افزود: در حوزه آموزش ایران مرجع است و فدراسیون آموزش جهانی پزشکی، ایران را به عنوان وزارتخانه‌ای که می‌تواند حوزه آموزش پزشکی کشورهای دیگر را ارزش یابی بکند به رسمیت شناخته است در همه حوزه‌ها یک جهش بی نظیر اتفاق افتاده است که این نیز به تبیین دارد.

کریمی با اشاره به برگزاری نمایشگاه ۴۵ سال دستاوردها و افتخارات نظام سلامت، گفت: در این جلسه نقاط قوت‌ها برسی می‌شود که با چه برنامه‌ای به این دستاوردها رسیده ایم چگونه این دستاوردها را حفظ کنیم، و چگونه ارتقا بدهیم.

ارسال نظرات