افتتاح ۶۵ طرح برقی در استان اردبیل

اردبیل - بسیج- مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: امسال همزمان با دهه مبارک فجر ۶۵ طرح برقی با اعتبار چهار هزار میلیارد ریال در نقاط مختلف این استان به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۹۵۷۵۳۳۳
|
۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۱

افتتاح ۶۵ طرح برقی در استان اردبیل

حسین قدیمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار بسیج، افزود: این طرح‌ها شامل توسعه و احداث ، اصلاح و بهینه سازی شبکه‌های توزیع روستایی و شهری ، تجهیز و راه‌اندازی پست‌های توزیع هوایی، فیدرهای جدید و توسعه شبکه‌های ۲۰ کیلوولت ، افزایش قدرت مانور و استفاده از تجهیزات با فن‌آوری‌های جدید از جمله (ریکلوزر – سکسیونرگازی) با اعتباری بالغ بر ۸۹۵ میلیارد ریال و نصب چراغ روشنایی معابر شهرها و روستاها به طول ۱۲۵ کیلومتر با اعتبار ۱۸۸ میلیارد ریال است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل پروژه‌های نیرو رسانی شامل برق‌رسانی به (چاه‌های کشاورزی ، دامداری ، مرغداری ، پرورش ماهی و صنایع تولیدی) با اعتبار ۹۳۸ میلیارد ریال و طرح کاهش تلفات و جایگزینی سیم مسی با کابل خودنگهدار به طول ۳۴۵ کیلومتر با اعتبار هزار و ۲۰۶ میلیارد ریال و نصب چهار هزار و ۲۹۵ دستگاه کنتور هوشمند آب و برق (فهام) با اعتباری بالغ بر ۳۶۵ میلیارد ریال را از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح شرکت توزیع نیروی برق استان در دهه فجر امسال ذکر کرد.

وی با اشاره به اجرای ۸۰ کیلومتر خط ۲۰ کیلو ولت هوایی و نصب ۱۰۱ دستگاه ترانس در نقاط مختلف استان، بیان کرد: اصلاح و بهینه‌سازی شبکه برق ۳۰ روستا با اعتبار ۳۵۲ میلیارد ریال و برق‌رسانی به روستاهای بی‌برق چراپا و مرکوت ۱ با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح این شرکت در دهه مبارک فجر سال جاری است.

برنامه شرکت توزیع برق اردبیل برای برق‌رسانی به روستاها و قشلاقات زیر پنج خانوار

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: به برکت انقلاب اسلامی هم‌اکنون ۱۰۰ درصد مناطق شهری و ۹۹.۹ درصد مناطق روستایی در این استان از نعمت برق بهره‌مند هستند.

قدیمی افزود: شرکت توزیع برق استان اردبیل برق‌رسانی به روستاها و قشلاقات زیر پنج خانوار را در دستور کار خود قرار داده است.

وی همچنین از کاهش تلفات برق در استان اردبیل خبر داد و گفت: ۱۰ سال پیش تلفات برق در استان بیش از ۱۷ درصد بود که این رقم هم اکنون به ۱۱ درصد رسیده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل بیان کرد: از این ۱۱ درصد تلفات برق در استان ۶۰ درصد فنی و ۴۰ درصد نیز غیرفنی است.

قدیمی یادآورشد: با انجام اقداماتی مانند تبدیل سیم مسی با کابل خودنگهدار، کاهش طول شبکه فشار ضعیف و احداث ترانس‌های کم ظرفیت تلفات برق در این استان در سال‌های اخیر کاهش یافته است.

وی با تقدیر از تلاش شبانه‌روزی همکاران این شرکت ادامه داد: تمامی کارکنان این شرکت خدمت به مردم را وظیفه خود دانسته و خدمت بی‌منت به همنوعان را افتخار می‌دانند.

به گزارش بسیج، استان اردبیل حدود ۶۲۰هزار مشترک برق دارد که ۸۱ درصد آنها خانگی، ۱۲ درصد تجاری، ۴.۵ درصد عمومی و ۱.۹ درصد نیز سایر موارد هستند.

استان اردبیل با جمعیتی افزون بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر و ۱۲ شهرستان در شمال‌غربی ایران و همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، زنجان و کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد.

ارسال نظرات