بیش از ۶۳ درصد از مصوبات سفرهای شهرستانی استاندار اردبیل محقق شد

مشاور و مدیرکل حوزه استاندار اردبیل گفت: ماحصل سه دور سفرهای شهرستانی استاندار ۵۸۰ مصوبه بوده که از این میزان بیش از ۶۳ درصد محقق شده است.
کد خبر: ۹۵۷۴۸۲۵
|
۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱

بیش از ۶۳ درصد از مصوبات سفرهای شهرستانی استاندار اردبیل محقق شد

پرویز پرزور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار بسیج با اشاره به سه دور سفرهای شهرستانی استاندار و دستاوردهای آن از آغاز فعالیت دولت سیزدهم اظهار کرد: دولت سیزدهم به نام دولت مردمی بر سر کار آمده و تجلی مردمی بودن دولت حضور بدون واسطه استاندار و مسئولان استان در بین مردم و سفرهای شهرستانی است.

وی با بیان اینکه مسائل مردم با مدیریت کارتابلی حل نمی‌شود بلکه این امر نیازمند مدیریت میدانی است؛ مردم و نخبگان هم متوجه این موضوع هستند، گفت: در استان با انباشت مسائل مواجه هستیم به طوری که برخی موضوعات مربوط به ۱۰ سال گذشته است. این موضوعات زمانی حل می‌شود که مسئولان ارشد به صورت میدانی وارد عرصه شده و از نزدیک به مسائل شناخت و اشراف و راهکار داشته باشند.

مدیرکل حوزه استانداری اردبیل با تاکید بر اینکه به جای کار نمایشی و حمل مساله باید رویکرد حل مساله داشته باشیم، یادآورشد: از ابتدای دولت مشی و رویکرد جدی استاندار اردبیل مواجهه با موضوعات و پافشاری برای حل مسائل است.

پرزور گفت: در مدت نزدیک به ۲۷ ماه از استقرار دولت سیزدهم در قالب سه دور سفر، نزدیک ۴۰ سفر شهرستانی از سوی استاندار انجام شده و دور سوم سفرهای شهرستانی اخیرا به اتمام رسیده است.

مشاور استاندار اردبیل یادآورشد: در قالب این مصوبات که عموما اقتصادی یا زیرساختی هستند، ۳۷۰ مساله و گره‌های کوچک و بزرگ در شهرستان‌های استان با دستور ویژه استاندار عملیاتی شده است و مصوبات دیگر هم به طور جدی در حال پیگیری است.

مدیرکل حوزه استاندار اردبیل خاطرنشان کرد: علاوه بر واحد پیگیری حوزه استاندار، طبق دستور مقام عالی استان، معاون هماهنگی امور عمرانی مسئول مستقیم پیگیری این مصوبات است و این مصوبات روزانه پیگیری و رصد می‌شود.

با کارهای نمایشی گره‌ها باز نمی‌شود

وی ادامه داد: آثار و برکات حضور میدانی و این پیگیری‌های مستمر در پروژه‌های پیشران و میزان پیشرفت آنها نیز دیده می‌شود. به طوری که برای نمونه فقط در پروژه بزرگ راه‌آهن کافی است میزان پیشرفت این پروژه در ۲ سال اخیر با سال‌های گذشته مقایسه شود.

پرزور با بیان اینکه مشی مدیریتی و اعتقاد استاندار این است که با جلسات و اقدامات نمایشی گرهی از مسائل استان باز نمی‌شود، اظهار کرد: باید شفاف با مردم صحبت کنیم ، لازمه کارهای نمایشی این است که اساساً سفرها و جلسات کاری مقام عالی استان، فرمایشی و بدون مصوبه و بدون تعهد به مردم پیش برود، اما برای اقدام عملی برای حل مسائل استان باید برنامه‌ریزی دقیق‌تر و پرهیز جدی از اقدامات نمایشی داشته باشیم. به همین منظور دستور اکید استاندار برای سفرهای شهرستانی احصای دقیق نظام مسائل واقعی آن شهرستان و تعیین اولویت‌ها و راهکارهاست.

مشاور استاندار اردبیل اضافه کرد: در طول این سفرها جلسات و نشست‌های چهره به چهره با نخبگان و متنفذین شهرستان‌ها برگزار شده و ضمن بازتولید گفتمان توسعه برای شهرستان، مدیریت ارشد استان در جریان مسائل و مشکلات قرار گرفته و در یک رویکرد تعاملی برای حل آن اقدام می‌شود.

پرزور خاطرنشان کرد: در این راستا طی یک اقدام اثربخش و ماندگار، طبق دستور ویژه استاندار تمامی مدیران کل دستگاه‌های اجرایی همزمان با سفر استاندار در ادارات متناظر شهرستان‌ها مستقر شده و برای حل مسائل و مشکلات اقدام می‌کنند و معمولا هم قبل از سفر درباره آن اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی ادامه داد: در ۶ ماه گذشته ۲ هزار و ۸۰۰ نفر از اهالی شهرستان‌های استان با مدیران دستگاه‌های اجرایی حاضر در این سفرها دیدار داشتند که غالبا مسائل آنها حل و فصل شده است.

سفرهای شهرستانی به صورت پروژه محور استمرار خواهد یافت

مشاور استاندار اردبیل بیان کرد که سفرهای استاندار در قالب سفرهای مساله محور و یا پروژه محور استمرار خواهد داشت که حضور میدانی و بازدید اخیر از تونل حیران شروع این برنامه بود و در ادامه هم استاندار از تک تک پروژه‌های اساسی و پیشران استان بازدید و دستور یا پیگیری لازم را صادر کرد و در جریان روند پیشرفت آنها قرار خواهد گرفت.

مدیرکل حوزه استانداری اردبیل همچنین از افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی و اقتصادی استان در دهه فجر در این استان خبر داد و گفت: در حوزه اقتصادی ۴۸ طرح با اعتبار ۳۰ هزار میلیارد ریال افتتاح می‌شود و در حوزه عمرانی هم بیش از یک هزار پروژه با اعتباری بالغ بر ۶۰ هزار میلیارد ریال در حوزه‌های مختلف بهره‌برداری شده و یا عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی گفت: طبق برنامه پیش‌بینی شده معاونین استاندار در دهه فجر در شهرستان‌های مختلف استان حضور یافته و ضمن بررسی مسائل شهرستان‌ها، پروژه‌ها را افتتاح خواهند کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار