استاندار اردبیل

بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال به شهرداری‌ها کمک شد

استاندار اردبیل از اختصاص حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از محل منابع استانی برای کمک به تجهیز و تقویت امکانات و ماشین‌آلات شهرداری‌های این استان در ۲ سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۹۵۷۴۷۵۵
|
۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، سیدحامد عاملی روز چهارشنبه در آیین تقدیم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری اردبیل اظهار کرد: سال گذشته هفت هزار میلیارد ریال از مجموع منابعی که در اختیار مدیریت استان بود، به شهرداری‌ها اختصاص داده شد و در ۱۰ ماه گذشته سال جاری نیز چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال منابع استانی به شهرداری‌های استان تخصیص یافت.

وی با بیان اینکه در این مدت بیش از ۹۰ دستگاه ماشین‌آلات و تجهیزات تامین و در اختیار شهرداری‌های استان از جمله شهرداری اردبیل قرار داده شد، بیان کرد: برای کمک به تامین منابع شهرداری‌ها هر گونه پیشنهادی با موافقت روبه‌رو شد و کسی نمی‌تواند ادعا کند که طرح یا پیشنهادی در کمیسیون یا کارگروهی حذف شده و در این راستا بیش از ۵۳۰ فقره پرونده مطرح و تعیین تکلیف شده است.

مقام عالی دولت در استان اردبیل با اشاره به مسائل پیش روی مدیریت شهری اردبیل گفت: شهر اردبیل حدود ۲۰۰ هکتار کمبود فضای سبز دارد که با ساماندهی ورودی های شهر اردبیل که با همکاری شهرداری و شورای شهر مصوب شده است، ۱۰۰ هکتار از این میزان جبران خواهد شد.

ترافیک اردبیل به امنیت روانی شهروندان آسیب زده است

عاملی اظهار کرد: ترافیک در شهر اردبیل به یک موضوع اعصاب خردکن تبدیل شده و ضمن آسیب زدن به امنیت روانی مردم، عملکرد سایر حوزه‌ها را هم تحت تاثیر قرار داده است.

وی تصریح کرد: موضوع ترافیک به طور ویژه در سال آینده در دستور کار همه دست‌اندرکاران قرار بگیرد؛ برای کنترل ترافیک باید وقت بگذاریم تا ذهنیت منفی که در نتیجه آن بین مردم ایجاد شده است را برطرف کنیم.

استاندار اردبیل با تاکید بر اینکه برطرف کردن گره ترافیکی مرکز این استان به برنامه‌های میان‌مدت و بلندمدت نیاز دارد، گفت: با این وجود می‌توان برخی اقدام‌ها را نیز در کوتاه‌مدت انجام داد و یا برخی پروژه‌ها را از هم‌اکنون آغاز کرد.

وی عنوان کرد: انتقال صنوف آلاینده و مزاحم از جمله اقدام‌ها است که پیش‌تر در این زمینه کارهایی مانند جانمایی انجام شده است و می‌توان سال آینده کار ایجاد شهرک‌های صنفی را هم آغاز کرد تا برخی صنف‌ها که موجب ایجاد ترافیک می‌شوند، به شهرک‌ها انتقال یابند و از آنجا به مردم خدمات بدهند.

عاملی با تاکید بر لزوم تقویت نظارت‌ها اظهار کرد: اردبیل تنها مرکز استان فاقد اتاق مانیتورینگ (کنترل و نظارت) بود که با کمک شهرداری و شورا این مرکز ایجاد شد و تعداد دوربین‌های نظارت شهری نیز افزایش یافت که باید در راستای بهره‌برداری مناسب از آنها برنامه‌ریزی شود.

نسل امروز به وظیفه تاریخی خود در برابر کشور عمل کند

استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنانش با گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر گفت: باید موضوع به ویژه برای نسل جدید تبیین شود، اگر ملت یا جامعه‌ای بخواهد به پیشرفت، موفقیت، توسعه و تعالی دست یابد، باید هر نسلی در آن جامعه به وظیفه تاریخی خود عمل کند.

وی افزود: آن زمان وظیفه تاریخی آن نسل بود که یک مانع جدی بر سر راه رشد و تعالی مردم و کشور را برطرف کند و آن نسل به وظیفه تاریخی‌اش عمل کرد و پس از آن جنگ تحمیلی اتفاق افتاد و آن نسل اجازه نداد یک وجب از خاک کشور طعمه دشمن شود.

عاملی خاطرنشان کرد: در رژیم گذشته بسیار بالاتر از اینها اتفاق افتاد و از جمله بحرین و بخشی از زمین‌ها در مرزهای نمین و مغان را از دست دادیم؛ در پی از دست دادن کوه‌های آرارات در رژیم گذشته به عنوان سرچشمه رود ارس که متعلق به ایران بود، امروز ترکیه با آذربایجان هم مرز شده و اکنون از ایجاد کریدور حرف می‌زند.

وی یادآور شد: رژیم گذشته زمین‌های دارای آب در سیستان و بلوچستان را به افغانستان و در سرخس به روسیه داد؛ در خوزستان بهترین زمین‌های نفت‌خیزی که بین خانقین و مرزمان داشتیم، در کنار حق حاکمیت بر اروندرود به عراق داده شد.

استاندار اردبیل عنوان کرد: آن نسل از حریم عزت و حاکمیت خود دفاع کرد و امروز اگر خدای ناکرده گرفتاری یا مساله‌ای داریم، باید ببینیم در کجا کوتاهی داشتیم و به وظیفه خود درست عمل نکردیم؛ باید روی آنها کار و برنامه‌ریزی نماییم تا کاستی‌ها برطرف شود و به وظیفه خود در برابر انقلاب، نظام و شهدایی که در مسیر عزت این ممکلت تلاش کردند، عمل کرده باشیم.

وی با قدردانی از انسجام و همکاری اعضای شورای اسلامی شهر اردبیل برای آبادانی و پیشرفت شهر و برطرف شدن مساله‌ها و مشکل‌های آن، تصریح کرد: تحول‌های بزرگی در حوزه عمران شهری در حال رخ دادن است که در هیچ دوره‌ای شاهد نبودیم، باید قدردان تلاش‌هایی باشیم که انجام می‌شود و از فراهم کردن هر امکانی در این زمینه دریغ نخواهد شد.

لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری، مناطق و سازمان‌های وابسته به شورای اسلامی شهر اردبیل در مجموع به مبلغ ۳۲ هزار میلیارد ریال با حضور جمعی از مسئولان استانی و مدیریت شهری در ادامه این آیین تقدیم شد که با رشد ۱۲ هزار میلیارد ریالی نسبت به سال گذشته، حدود ۶۰ درصد افزایش دارد.

بر اساس آخرین آمارها اردبیل افزون بر ۵۳۰ هزار نفر جمعیت دارد و شامل پنج منطقه شهری است.

ارسال نظرات