اخذ سند تک برگی گامی تأثیر‌گذار در کاهش اختلافات ملکی است

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان اردبیل با تأکید بر اهتمام ویژه مسؤولان دستگاه‌های متولی در تسریع اجرای قانون حدنگار در استان، گفت: اخذ سند تک برگی گامی تأثیرگذار در کاهش اختلافات و دعاوی ملکی است.
کد خبر: ۹۵۷۴۳۴۵
|
۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷

اخذ سند تک برگی گامی تأثیر‌گذار در کاهش اختلافات ملکی است

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، یوسف خدادادی صبح امروز در جلسه پیگیری آخرین وضعیت اجرای قانون حدنگار در حوزه اراضی کشاورزی و بافت روستایی با اشاره به اهمیت اجرای قانون حدنگار و نقش آن در کاهش اختلافات و دعاوی ملکی، اظهار کرد: استان اردبیل از جمله استان‌هایی بوده که مساحت اراضی زراعی (در حدود  ۸۱۳۰۰۰ هکتار) به نسبت کل مساحت اراضی استان، یعنی حدود ۴۰ درصد را شامل می‌شود.

وی افزود: علی‌رغم اینکه طی ۲ سال اخیر به تدبیر مقام عالی قضایی استان تمامی جلسات شورای حفظ حقوق بیت‌المال متمرکز بر پیگیری سنددار نمودن اراضی کشاورزی شده است و در این خصوص مصوبات راهگشا و کاربردی با رفع موانع تصویب و ابلاغ شده و از ۲ درصد به ۲۴ درصد رسیده، اما هنوز با میانگین کشوری فاصله دارد که در این راستا، طبق تأکید ریاست کل دادگستری استان، پیگیری علل و عوامل و رفع موانع احتمالی با اهتمام جدی‌تری دنبال می‌شود.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان گفت: در اجرای تسریع در قانون حدنگار مقرر شد که به صورت منطقه‌ای (شمال، مرکز و جنوب استان) با دعوت از فرمانداران و مسؤولان مرتبط، موضوع به صورت ویژه پیگیری و با همکاری بیش از پیش قرارگاه صدور اسناد کشاورزی (استانداری و فرمانداری‌ها) زمینه تسریع صدور سند فراهم شود.

خدادادی همچنین از ارزیابی مستمر و ماهانه شهرستان‌ها در عملکرد سنددار نمودن اراضی کشاورزی و اعلام مدیریت‌های ضعیف و فعال خبر داده و خواستار ضرورت همکاری شورای روستا - دهیار و بخشداران در این خصوص شد.

در ادامه جلسه آخرین وضعیت صدور اسناد بافت مسکونی روستاهای اطراف شرکت‌های کشت و صنعت مغان و پارس بررسی و مقرر شد فایل مربوط توسط بنیاد مسکن در اسرع وقت تهیه و برای ادامه صدور سند ساختمان‌های مسکونی به اداره ثبت اسناد و املاک، ظرف مدت یک هفته ارائه شود.

در این جلسه مدیران حاضر نیز با قدردانی از حمایت‌های قضایی دادگستری استان از اقدامات قانونی دستگاه‌ها، گزارشی از آخرین اقدامات صورت گرفته ارائه کردند.

ارسال نظرات