اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار می‌شود

معاون میراث‌ فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از برگزاری اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ در اردبیل خبر داد.
کد خبر: ۹۵۷۴۳۴۳
|
۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، از روابط عمومی اداره کل میراث‌ فرهنگی اردبیل، علیرضا دباغ عبداللهی روز دوشنبه گفت: این کنفرانس پنجم اردیبهشت ۱۴۰۳ با همکاری وزارت میراث‌ فرهنگی، اداره کل میراث‌ فرهنگی استان اردبیل ، موزه تاریخ علوم دانشگاه محقق اردبیلی و با مشارکت کمیته ملی موزه‌های ایران و کمیسیون ملی یونسکو در اردبیل برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: برای این کنفرانس پنج محور اصلی با زیرمحورهای مختلفی تعیین شده که محورهای اصلی، گستره موضوعی موزه‌ها، گستره فضایی موزه‌ها، گستره تاثیر موزه‌ها، کارکرد موزه‌ها و گذشته، حال و آینده موزه‌ها را شامل می‌شود.

او تاکید کرد: هدف این کنفرانس تقویت نقش پژوهشی نهاد موزه، انتشار آخرین نتایج و یافته‌های جدید پژوهشی و تجارب فنی و ترویجی در زمینه موزه و موزه داری، ارتقاء سطح دانش و آگاهی پژوهشگران و کارشناسان حوزه موزه و توجه ویژه به موزه‌ها و مسائل و موضوعات مرتبط است.

دباغ عبداللهی ادامه داد: بررسی وضعیت موزه‌ها و ارتقاء سطح کیفی موزه‌ها با راهکارهای اجرایی مبتنی بر روش‌های علمی و به روز، نقش و اثر موزه‌های علمی، فنی و دانشگاهی، تقویت هویت علمی و فنی کشور و معرفی در سطح بین‌الملل نیز از سایر اهداف این کنفرانس بین‌المللی است.

معاون میراث‌ فرهنگی استان اردبیل همچنین با اشاره به اعلام حضور میهمانان و شرکت‌کنندگان داخلی و خارجی در این کنفرانس، گفت: دبیرخانه این کنفرانس در موزه تاریخ علوم دانشگاه محقق اردبیلی فعال است و تا امروز از کشورهای انگلستان و مجارستان و ۱۲ استان کشور مقالات متعددی به دبیرخانه کنفرانس رسیده و مهلت ارسال مقالات تا ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

استان اردبیل به خاطر پیشینه غنی تاریخی خود دارای موزه‌های متعددد است که از جمله آنها می‌توان موزه چینی خانه بقعه شیخ‌صفی، موزه سنگ و کتابخانه تخصصی بقعه شیخ‌صفی ، موزه مفاخر دینی ، موزه مردم‌شناسی ،موزه صنایع دستی، موزه تاریخ طبیعی در شهر اردبیل و موزه صارم‌السلطنه شهر نمین ، موزه باستان‌شناسی شهر نیر، موزه باستان‌شناسی شهر خلخال و موزه باستان‌شناسی مشگین‌شهر را نام برد.

ارسال نظرات