پروژه‌های برق اردبیل با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان افتتاح می‌شود

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: همزمان با دهه مبارک فجر، پروژه‌های برق‌رسانی استان با اعتباری حدود ۴۰۰ میلیارد تومان افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.
کد خبر: ۹۵۷۴۲۷۸
|
۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۱

پروژه‌های برق اردبیل با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، حسین قدیمی با اشاره به افتتاح پروژه‌های برق در ۹ حوزه مختلف اظهار کرد: پروژه‌های سرمایه گذاری که توسعه، احداث، اصلاح و بهینه سازی شبکه‌های روستایی و شهری و همچنین تجهیز و راه اندازی پست‌های توزیع هوایی و فیدرهای جدید و افزایش قدرت مانور و استفاده از تجهیزات با فن آوری‌های جدید از جمله «ریکلوزر» و «سکسیونرر گازی» را شامل می‌شود، با اعتباری حدود ۸۹۵ میلیارد ریال به بهره برداری خواهد رسید.

وی از نصب چراغ روشنایی معابر در نقاط مختلف شهری و روستایی با نصب تیر بتونی و پایه فلزی به طول ۱۲۵ کیلومتر با اعتبار ۱۸۸ میلیارد ریالی خبر داد و افزود: در حوزه پروژه‌های نیرو رسانی که شامل برق‌رسانی به چاه‌های کشاورزی، دامداری، مرغداری، پرورش ماهی، صنایع تولیدی و … می‌شود نیز در سطح استان، ۸۰ کیلومتر خط ۲۰ کیلو ولت هوایی و ۱۰۱ دستگاه ترانس با اعتباری بالغ بر ۹۳۸ میلیارد ریال در دهه فجر امسال تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان با اشاره به تبدیل ۳۴۵ کیلومتر سیم مسی به کابل خودنگهدار در جهت کاهش تلفات با اعتبار یک هزار و ۲۰۶ میلیارد ریال خاطرنشان کرد: اصلاح و بهینه سازی شبکه برق نزدیک به ۳۰ روستا نیز با ۳۵۲ میلیارد ریال اعتبار به اتمام رسیده است.

قدیمی از اختصاص هزینه‌ای حدود ۳۶۵ میلیارد ریال جهت نصب ۴ هزار و ۲۹۵ کنتور هوشمند خبر داد و گفت: برای تعمیرات اساسی ساختمان اتفاقات و مدیریت برق اردبیل، ۱۶ میلیارد ریال هزینه شده است.
وی با اشاره به برق رسانی روستاهای بی برق «چراپا» و «مرکوت یک» در سال‌جاری افزود: با احداث ۲ دستگاه پست هوایی، ۵ هزار و ۵۰۰ متر خط فشار متوسط و ۸۰۰ متر خط فشار ضعیف با اعتباری حدود ۴۰ میلیارد ریال، عملیات برق رسانی به دو روستای مذکور تحقق یافت.

ارسال نظرات