اردبیل میزبان اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها خواهد بود

معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: اردبیل میزبان اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ خواهد بود.
کد خبر: ۹۵۷۴۲۷۴
|
۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۹

اردبیل میزبان اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها خواهد بود

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، علیرضا دباغ عبداللهی بعد از ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به میزبانی اردبیل از اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، اظهار کرد: این کنفرانس با همکاری وزارت میراث‌فرهنگی، اداره کل میراث‌فرهنگی استان اردبیل و موزه تاریخ علوم دانشگاه محقق اردبیلی و با مشارکت کمیته ملی موزه‌های ایران و کمیسیون ملی یونسکو در اردبیل برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این کنفرانس افزود: تقویت نقش پژوهشی نهاد موزه، انتشار آخرین نتایج و یافته‌های جدید پژوهشی و تجارب فنی و ترویجی در زمینه موزه و موزه داری، ارتقا سطح دانش و آگاهی پژوهشگران و کارشناسان حوزه موزه و توجه ویژه به موزه‌ها و مسائل و موضوعات مرتبط از مهمترین اهداف این برنامه است.

معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل بیان کرد: برای این کنفرانس پنج محور اصلی با زیرمحورهای مختلفی تعیین شده است که محورهای اصلی، گستره موضوعی موزه‌ها، گستره فضایی موزه‌ها، گستره تأثیر موزه‌ها، کارکرد موزه‌ها و گذشته، حال و آینده موزه‌ها را شامل می‌شود.

دباغ عبداللهی ادامه داد: بررسی وضعیت موزه‌ها و ارتقا سطح کیفی موزه‌ها با راهکارهای اجرایی مبتنی بر روش‌های علمی و به روز، نقش و اثر موزه‌های علمی، فنی و دانشگاهی، تقویت هویت علمی و فنی کشور و معرفی در سطح بین‌الملل نیز از سایر اهداف این کنفرانس بین‌المللی است.

وی خاطرنشان کرد: دبیرخانه این کنفرانس در موزه تاریخ علوم دانشگاه محقق اردبیلی فعال است و تا امروز از کشورهای انگلستان و مجارستان و ۱۲ استان کشور مقالات متعددی به دبیرخانه کنفرانس رسیده و مهلت ارسال مقالات تا ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

ارسال نظرات