استاندار زنجان:

روند ادامه احداث سد مشمپا در زنجان سرعت می گیرد

زنجان-استاندار زنجان با اشاره به اینکه سد مشمپا با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان بین سال های ۹۲ تا ۹۸ کار شده و ناگهان متوقف شده بود،گفت:مقرر شد تا با حمایت وزارت نیرو این سد برای تامین آب زنجان و بخشی از خدابنده که مورد نیاز است دوباره وارد روند ادامه احداث شود.
کد خبر: ۹۵۷۴۰۶۸
|
۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳

روند ادامه احداث سدمشمپا در زنجان سرعت می گیرد

به گزارش خبرنگار بسیج زنجان؛دکتر محسن افشارچی در نشست خبری با اصحاب رسانه که به منظور تبیین دستاوردهای سفر دوم رئیس جمهور به این استان صورت گرفت،اظهار کرد:هماورد سفر خوب بود در صورتی که بعد از این پیگیری ها با قدرت ادامه یابد.

 

وی با اشاره به اینکه در خصوص تصمیمات اعتباری دور دوم سفر رئیس جمهور به استان در حدود ۵۴ هزار میلیارد تومان برآورد انجام شد ،تصریح کرد:در این سفر برنامه محور پیش رفتیم و در حوزه آب و راه بیشترین حجم اعتبار را گرفتیم.

 

وی با اشاره به اتفاقات مثبت این سفر افزود:یکی از اتفاقات مثبت این سفر تعیین تکلیف پروژه ۱۵ هزار نفری استان بود که برای این پروژه مشاور گرفته خواهد شد.

 

استاندار زنجان با اشاره به اینکه سد مشمپا با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان بین سال های ۹۲ تا ۹۸ کار شده و ناگهان متوقف شده بود،گفت:مقرر شد تا با حمایت وزارت نیرو این سد برای تامین آب زنجان و بخشی از خدابنده که مورد نیاز است دوباره وارد روند ادامه احداث شود.

 

افشارچی با اشاره به اینکه یکی از سدهای استان نیز به مرحله آبگیری رسیده است،افزود:همچنین از محل سد شهریار برای شهرستان طارم در حدود ۲۰ میلیون‌متر مکعب تخصیص آب برای سال پیش رو گرفته شد که یکی از اتفاقات مثبت سفر آیت الله رئیسی به زنجان بود.

 

وی با بیان اینکه در حوزه معدن ثروت زیادی داریم ،تصریح کرد: امکان تولید ثروت نباید با بی تدبیری از بین برود.

 

مقام عالی دولت در استان با بیان اینکه در حوزه پتروشیمی تصمیمات خوبی گرفته شد و مشکلات تا حدودی برطرف شد،گفت:پتروشیمی زنجان در حال حاضر مشکل خاصی ندارد.

 

استاندار زنجان در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص علت عدم توجه به بخش کشاورزی در استان گفت: هدف اصلی در حوزه کشاورزی بهره‌ور کردن و جذب سرمایه‌گذار است.

 

وی با اشاره به افتتاح بزرگترین گلخانه شیشه‌ای در هیدج اذعان کرد: این گلخانه دستاورد بزرگی بود.

 

افشارچی در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره مسکن ملی با اشاره به تصویب کاهش نرخ ملی مسکن از ۲۳ به ۱۸ درصد افزود:با چنگ و دندان در پروژه مسکن ملی  در راستای حل مشکلات متقاضیان تلاش می‌کنم.

 

استاندار زنجان در ادامه با اشاره به برخی انتقادات در خصوص اجلاسیه نماز در استان خاطرنشان کرد:اینکه استان زنجان خود را در معرض نسیم نماز قرار داد اتفاق مبارکی بود و حتی یک شکایت از میهمانان نداشتیم.

 

افشارچی در پاسخ به سوال خبرنگار بسیج در خصوص فرودگاه زنجان و برقراری مجدد پرواز‌ها، گفت: در تلاش هستیم تا یک هواپیما را در استان مستقر کنیم با این حال هم پرواز زنجان مشهد برقرار خواهد شد و هم اینکه پرواز دیگری برای یکی از استان‌ها تا پایان سال در نظر گرفته خواهد شد.

 

استاندار زنجان در پایان یادآور شد:طی ۲ سال گذشته اعتبار عمرانی استان یک و نیم همت (هزار میلیارد تومان) بود در حالیکه از محل سفر استانی رییس جمهور حدود ۲ برابر این رقم برای استان تامین شد.

 

 

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار