از سال گذشته تاکنون؛

۲۶ زمین چمن مصنوعی در مدارس اردبیل راه اندازی شده است

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: از سال گذشته تاکنون ۲۶ زمین چمن مصنوعی در قالب طرح شهید سلیمانی در مدارس اردبیل ایجاد شده است.
کد خبر: ۹۵۷۴۰۲۱
|
۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل اکبر دهقانی نیا ۱۰ بهمن در جمع خبرنگاران در سالن کنفرانس این اداره کل افزود: از سال گذشته تاکنون در قالب طرح شهید سلیمانی ۲۶ زمین چمن مصنوعی در مدارس اردبیل ایجاد شده است و قرار است تا پایان سال تحصیلی ۲۶ زمین چمن مصنوعی دیگر درمدارس اردبیل راه اندازی شود.

وی بر تکمیل زیرساخت های ورزشی در مدارس اردبیل تأکید کرد و گفت: در این راستا از تمام ظرفیت ها استفاده می کنیم.

معاون سلامت و تربیت بدنی آموزش و پرورش استان از اجرای طرح ملی پاک با محوریت پایش آمادگی دانش آموزان در استان خبر داد و گفت: در این راستا ۵۴ درصد دانش آموزان مقطع هدف تحت پوشش قرار گرفتند و استان اردبیل رتبه اول کشور را به خود اختصاص داد.

دهقانی نیا افزود: اجرای این طرح شور و حال خاصی در بین دانش آموزان به وجود آورده است.

وی گفت: در ۱۰۰ مدرسه استان ۱۰۰ مسابقه فوتسال داژبال ویژه پسران و دختران  برگزار شد که تأثیر بسزایی در ایجاد شور و حال بین دانش آموزان داشت.

دهقانی نیا تصریح کرد: با همکاری هیأت فوتبال استان و معاونت سلامت و تربیت بدنی آموزش و پرورش استان قرار است استعدادیابی و آکادمی فوتبال با محوریت شناسایی دانش آموزان با استعداد برگزار شود.

وی ادامه داد: مجموعه ورزشی شهید رجایی بعد از ۲۳ سال بلاتکلیفی ساماندهی و اجرایی شد و بزرگترین مجموعه ورزشی و زمین چمن آموزش و پرورش کشور است که در اردبیل راه اندازی شد.

معاون سلامت و تربیت بدنی آموزش و پرورش استان بیان کرد: با این زیرساخت ها آماده میزبانی اردوهای تیم ملی هستیم و به صورت رسمی ابلاغ شده است.

دهقانی نیا افزود: ۷۳۵ نیروی تخصصی تربیت بدنی در استان فعال هستند و حدود یک میلیارد تومان برای تهیه لباس فرم و یک دست به این نیروها اختصاص داده شد.

وی بیان کرد: در قالب طرح شهید خرازی ۲۲ مجموعه ورزشی آزادسازی و برای ورزش دانش آموزان و خانواده ها و اقشار مختلف مردم در اختیار آنها قرار داده شد.

معاون سلامت و تربیت بدنی آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: به مدت سه روز میزبان معاونان تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استانهای کشور بودیم و آنها از ظرفیت و زیرساخت های استان بازدید کرده و قرار بر این شد کارخانه توپ اردبیل لوازم و تجهیزات و توپ ۱۶ میلیون دانش آموز کشور را تأمین کند و خرید این تجهیزات آغاز شده است.

دهقانی نیا در پایان سخنان خود همچنین از برگزاری همایش دوچرخه سواری به مناسب دهه مبارک فجر خبر داد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار