اعلام آمادگی بیش از ۴۰۰۰۰ نفر برای "حج تمتع ۱۴۰۳"

تاکنون بیش از ۴۰هزار نفر برای حج تمتع ۱۴۰۳ ثبت‌نام کرده‌اند.
کد خبر: ۹۵۷۳۹۸۶
|
۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۰

اعلام آمادگی بیش از ۴۰۰۰۰ نفر برای

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج، طبق برنامه‌ریزی‌‌های صورت‌گرفته از سوی سازمان حج و زیارت، ثبت‌نام مقدماتی از افراد واجد شرایط تشرف به حج تمتع برای سال آینده از روز گذشته، 15 دی ماه آغاز شد.

غلامرضا رضایی؛ معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت اعلام کرد: تاکنون بیش از 40 هزار نفر برای تشرف به حج عمره 1403 ثبت‌نام کرده‌اند و تا تکمیل شدن ظرفیت‌ها، اولویت‌های جدید در استان‌هایی که امکان نام‌نویسی فراهم باشد، اعلام خواهد شد.

وی افزود: برای مشخص کردن قیمت نهایی حج آینده در انتظار اعلام نرخ ارز و برخی از هزینه‌ها هستیم.

رضایی همچنین درباره امکان اعزام زائران به عمره مفرده نیز گفت: با اعلام موافقت طرف عربستانی و صدور مجوز برای سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت هواپیمایی، اعزام‌ها برنامه‌ریزی و در قالب ساختار و ظرفیت‌های جدید صورت خواهد گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب سرپرست حجاج ایرانی نیز در خصوص گزارش ارائه‌شده پیرامون کاهش نیروهای کارگزاری اظهار کرد: سال گذشته این تعداد با تلاشی که صورت گرفت کاهش یافت و باید از تمام ظرفیت‌ها در کشور میزبان برای کاهش بیشتر و افزایش تعداد زائران استفاده کرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تأکید کرد: در حج، کارگزاران اجرایی و فرهنگی در کارهای کلیدی به‌هیچ‌وجه نباید حذف شوند ولی امور قابل واگذاری همچنان مدنظر قرار گیرد و در روند کاهش نیروها همواره به ارتقاء کیفیت توجه و همه تلاش‌ها به‌روی کار بهتر و بیشتر متمرکز شود.

به گزارش بسیج، 4 گروه برای فراخوان تعیین شده بود که شامل دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری تا تاریخ 1385/12/29، دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری تا تاریخ 1386/02/31، دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری تا تاریخ 1386/04/31 و دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری تا تاریخ 1386/05/01 بود.

اکنون با تکمیل نشدن ظرفیت، فرصت ثبت‌نام برای گروه دیگری یعنی دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری تا پایان شهریور 1386 نیز فراهم شده است و فراخوان دیگر ودیعه‌گذاران به‌صورت روزشمار تا تکمیل ظرفیت کاروان‌ها ادامه خواهد داشت.

ارسال نظرات