بیکاری در استان اردبیل پنج درصد کاهش یافت

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: میزان بیکاری در این استان امسال از ۱۵ درصد سال گذشته به ۱۰ درصد رسیده است.
کد خبر: ۹۵۷۳۹۷۷
|
۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۰

بیکاری در استان اردبیل پنج درصد کاهش یافت

داود شایقی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار بسیج با بیان اینکه آمار دقیق اشتغال و بیکاری در سرشماری هر ۱۰ سال یکبار دقیق و مستند محاسبه می‌شود ، افزود: بر اساس آخرین سرشماری (۱۳۹۵) ، میزان بیکاری استان اردبیل ۱۵.۹ درصد بوده و به صورت مشخص ۶۵ هزار بیکار به ثبت رسیده است.

وی اظهار کرد: میزان بیکاری در فصول مختلف متفاوت است ، در فصل زمستان استان اردبیل بیکاری به ۱۰.۴ درصد و در فصول بهار و تابستان این میزان به کمتر از هفت درصد می‌رسد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل بیان کرد: به عنوان کارشناس حوزه برنامه و بودجه اعتقادی به اعلام میزان بیکاری فصلی ندارم چرا که این موضوع متقن و مستند نیست و در سرشماری‌های رسمی می‌توان در این حوزه به آمارها اعتماد و اطمینان کرد.

شایقی ادامه داد: آنچه که دغدغه جدی مسئولان استان است بیکاری بالای تحصیل‌کرده‌های دانشگاهی است که ضرورت دارد در نظام آموزش مدارس و دانشگاه‌ها به نحوی عمل کنیم تا رغبت به رشته‌های فنی و مهارتی بیشتر از گذشته باشد.

وی گفت: فارغ‌التحصیلان با داشتن مهارت و آشنایی با بازار کار به راحتی می‌توانند جذب بازار شده و برای خود فرصت اشتغالی را فراهم کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل تصریح کرد: در سرشماری سال ۱۴۰۵ آخرین آمار دقیق و مستند از تعداد بیکاران و همچنین میزان کاهش و یا افزایش اشتغال در استان اعلام خواهد شد.

بحران آب و محیط زیست مشکل فرا استانی است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل با بیان اینکه بحران آب و محیط زیست مشکل فرا استانی است ، افزود: باید تدبیری درست برای رفع مشکل آب و محیط زیست استان که دغدغه مردم است اندیشیده شود.

وی تنش آبی و معضلات زیست محیطی را موضوع ملی و فراگیر توصیف کرد و گفت: به دلیل خشکسالی و بی‌توجهی در برنامه‌ریزی‌ها با آسیب‌های جدی در هر ۲ حوزه روبرو هستیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل بیان کرد: باید با نگاه علمی و کارشناسی تدبیری بیندیشیم تا این آسیب‌ها کمتر شود.

شایقی همچنین با اشاره به تدوین سند آمایش در استان اظهار کرد: با تدوین سند آمایش استان در افق ۲۵ ساله تلاش بر این است تا محور توسعه و پیشرفت همه‌جانبه استان اردبیل فراهم شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل خاطرنشان کرد: در سند آمایش استان تمام چشم‌اندازهای مثبت و روبه جلو پیش‌بینی شده و این سند می‌تواند برای دانشجویان مقاطع فوق لیسانس، دکترا ، محققان و پژوهشگران محل رجوع و تحقیقات گسترده‌تر باشد.

وی بیان کرد: در برش پنج ساله و بر اساس برنامه هفتم توسعه قرار است افق رشد و بالندگی این استان در حوزه‌های کشاورزی، گردشگری و صنعت تبیین و تشریح شده تا به تناسب شهرستان‌های مختلف بتوانیم شرایط پایدار توسعه در استان محقق شود.

ارسال نظرات