کارشناس مسائل سیاسی:

انقلاب اسلامی گامی مهم در احیا استقلال ملی ایران و روند پیشرفت ایرانیان برداشت

کارشناس مسائل سیاسی گفت: انقلاب اسلامی با تغییر رژیم دیکتاتور پهلوی و قطع وابستگی کشور به قدرت‌های سلطه گر گامی مهم و تاریخی در احیا استقلال ملی ایران و آغاز روند پیشرفت ایرانیان برداشت.
کد خبر: ۹۵۷۳۵۵۱
|
۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از البرز، علی مجیدی کارشناس مسائل سیاسی در نشست مسجد قائمیه، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ۵۷ از مهم‌ترین و تاثیرگذار‌ترین رویداد‌های سیاسی اجتماعی جهان در قرن بیستم است.
انقلاب اسلامی گامی مهم در احیا استقلال ملی ایران و روند پیشرفت ایرانیان برداشت
وی بیان کرد: انقلاب اسلامی با تغییر رژیم دیکتاتور پهلوی و قطع وابستگی کشور به قدرت‌های سلطه گر گامی مهم و تاریخی در احیا استقلال ملی ایران و آغاز روند پیشرفت ایرانیان برداشت.

مجیدی ادامه داد: یکی از داستان‌های پرتکرار قرآن داستان حضرت موسی (ع) است که میتوان شباهت‌ها و تفاوتی از دوران حضرت موسی (ع) و انقلاب اسلامی ایران را اشاره کنیم؛ اولین شباهت وجود فرعون ظالم بود که در زمان امام خمینی (ره)، نیز مردم تحت ظلم فرعون زمان بودند، فرعون در زمین برتری جویی می‌کرد، اهل آن را به گروه‌های مختلف تقسیم می‌کرد پسرانشان را می‌کشت و زنانشان را برای کنیزی به خدمت می‌گرفت، آیا شاه ملعون چنین کار‌ها را نمی‌کرد؟

کارشناس مسائل سیاسی افزود: دومین شباهت بین زمان حضرت موسی (ع) و امام خمینی (ره)، وجود رهبری الهی بود که در مواجهه با نظام طاغوتی قیام کرده و ظالم را نابود می‌کند، اما تفاوت اساسی که بین ما و بنی اسرائیل وجود دارد، حضور مردم در برهه‌های مختلف است که راز موفقیت این انقلاب و مانایی انقلاب اسلامی بوده البته معتقدم رمز ظهور حضرت حجت (عج) نیز همین است.

وی تصریح کرد: در داستان حضرت موسی (ع) پس از رنج‌های فراوانی که متحمل شدند و از دست فرعون نجات پیدا کردند، برای اینکه به وضع مطلوب برسند باید خودشان پای کار می‌آمدند و آستین هایشان را بالا می‌زدند، در حالی که مردمشان گفتند یا موسی تو و خدایت بروید و دشمنان را نابود کنید، ما اینجا نشستیم، در حالی که باید خودشان برای نجات خودشان قیام می‌کردند، ولی قعود کرده و نشستند لکن در انقلاب اسلامی مردم ما قیام کردن و در تمام برهه‌های مختلف موجب پیروزی شدند، چه در پیروزی انقلاب، چه در جنگ ۸ ساله، چه در فتنه‌های گوناگون و چه در انتخابات مختلف و چه در مشکلات و سختی‌های گوناگون و.. پای این نظام ماندند، علت پیروزی و مانایی این انقلاب همین حضور مردم در صحنه بوده و خواهد بود.

مجیدی اذعان داشت: در بحث انتخابات نیز حضور مردم خنثی کننده تمام نقشه‌های شوم دشمنان است، مصونیت کشور وابسته به حضور مردم و کم شدن فشار‌های دشمنان وابسته به حضور مردم است، اگر کاهش حضور مردم را داشته باشیم، به تبع آن افزایش فشار‌های دشمن را خواهیم داشت و بالعکس؛ ما در جنگ روایت‌ها متاسفانه عقب هستیم هنوز بعد از ۴۴ سال نتوانستیم آواربرداری درست از زمان پهلوی داشته باشیم لذا جهاد تبیین بهترین ابزار جهت مقابله در جنگ روایت‌ها است.

وی گفت: مجلس با ۱۰۰ درصد مشارکت یا با ۲۰ درصد مشارکت نیز، تشکیل و به کار خود ادامه خواهد داشت لکن در اینجا اگر مشارکت بالا باشد، طبعا فشار دشمن، تحریم و تهدید دشمن بسیار ناچیز و بی اثر خواهد شد، ولی در صورتی که مشارکت پایین باشد، فشار دشمن بسیار زیاد خواهد بود، امنیت مختل خواهد بود لذا شرکت در انتخابات از بعد عقلی و منطقی ضروری است.

کارشناس مسائل سیاسی خاطر نشان کرد: برخی‌ها می‌گویند با رای دادن هیچ چیز تغییر نمی‌کند که در پاسخ می‌گوییم آیا بین تفکر لیرالی و انقلابی تفاوتی نیست؟ آیا بین مدیران مرفح و مستضعف تفاوتی نیست؟ آیا بین نماینده غرب گرا و اشرافی با نماینده ملی گرا و ساده زیست که درد مردم را بفهمد فرقی نیست؟ اگر فرقی است پس این فرق توسط رای‌های یکایک مردم تعیین خواهد شد، این ما هستیم که چه جریان و تفکری را راهی مجلس می‌کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار