سرپرست کمیته فنی مسابقات داخل سالن آسیا:

حضور ۳۰ کشور در دوومیدانی قهرمانی آسیا در تهران/ شاید به مدال برسیم

تهران- سرپرست کمیته فنی مسابقات دوومیدانی داخل سالن قهرمانی آسیا گفت: این پیکارها سطح بالایی به دلیل امتیاز ورودی المپیک دارد و به همین دلیل نمایندگان ۳۰ کشور برای حضور این رقابت‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند.
کد خبر: ۹۵۷۳۵۰۷
|
۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴

حضور ۳۰ کشور در دوومیدانی قهرمانی آسیا در تهران/ شاید به مدال برسیم

لیلا ابراهیمی روز یکشنبه در گفت‌وگو با بسیج درباره مسابقات داخل سالن آسیا به میزبانی تهران، اظهار داشت: این مسابقات به همت مهدی مبینی سرپرست فدراسیون دوومیدانی اواخر بهمن ماه برگزار می‌شود و اگر برگزار نمی‌شد اعتبار برگزاری این پیکارها از کشورمان گرفته می‌شد. در این مدت مشکلات زیادی داشتیم و حتی ناظر کنفدراسیون آسیا گفته بود که ما شرایط برگزاری این مسابقات را در ایران نداریم.

یازدهمین دوره رقابت‌های دوومیدانی داخل سالن قهرمانی آسیا روزهای ۲۸ تا ۳۰ بهمن ماه جاری به میزبانی ورزشگاه آفتاب انقلاب تهران برگزار خواهد شد.

وی افزود: فدراسیون با وجود مشکلات زیاد، شرایط را برای میزبانی مهیا کرد و مجموعه آفتاب انقلاب با هزینه زیاد، بازسازی شد. در این بین سرپرست فدراسیون و سایر عوامل اجرایی زحمت فراوانی کشیدند و شبانه‌روز کار می‌کنند تا سالن از نظر فنی برای مسابقات مهیا شود.

سرپرست کمیته فنی مسابقات دوومیدانی داخل سالن آسیا یادآور شد: مسابقات داخل سالن قهرمانی آسیا از سطح بالایی به دلیل امتیاز ورودی المپیک از اهمیت زیادی برخوردار است. رقابت در اروپا برای آسیایی‌ها دشوار است و به همین دلیل دوومیدانی‌کاران قاره کهن در این مسابقات حتما شرکت می‌کنند. نزدیک به ۳۰ کشور برای حضور این رقابت‌ها اعلام آمادگی کرده تا امتیاز خوبی کسب کنند. به همین دلیل این مسابقات می‌تواند بهترین شرایط برای ایران باشد. در بخش داوری ۱۰ ناظر بانوان و ۲۰ ناظر مردان در این مسابقات حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: انتخابی تیم ملی را در مسابقات قهرمانی کشوری طی روزهای نهم تا یازدهم بهمن ماه برگزار خواهیم کرد و طی آن ترکیب تیم ملی در قهرمانی داخل سالن آسیا مشخص خواهد شد. کشورهای قدرتمند آسیایی همچون ژاپن، کره‌جنوبی و چین در این مسابقات شرکت می‌کنند چرا که به دنبال بالا رفتن امتیاز جهانی خود برای کسب سهمیه المپیک هستند. رقابت‌ها خیلی بالا و فشرده و سطح مسابقات بسیار بالاست. برای دوومیدانی‌کاران این مسابقات فرصت مناسبی است تا رکوردهای ملی خود را جابجا کنند. نمایندگان کشورمان اگر تلاش کنند و آمادگی خوبی داشته باشند، شاید به مدال برسیم.

ابراهیمی یادآور شد: اردوهای منسجم تیم ملی دوومیدانی از دوازدهم بهمن تا زمان آغاز مسابقات داخل سالن آسیا یعنی ۲۸ بهمن برگزار می‌شود. در این مدت مبینی با روابطی که داشت به سختی توانست امکانات لازم را برای این میزبانی فراهم کند. مجموعه آفتاب انقلاب مدت مدیدی است که ساخته شده اما متاسفانه در هیچ دوره‌ای هیچ فردی به دنبال بازسازی پایگاه دوومیدانی نبود. این مجموعه رو به خرابی و نابودی بود و اکنون پیست در حال ترمیم و خوابگاه‌ها، رستوران بازسازی شده‌ است.

وی تاکید کرد: امیدوارم از طرف وزارت ورزش حمایت بیشتری به فدارسیون شود، چرا که این مسابقات اعتبار کشور است و سعی می‌کنیم تا آن را حفظ کنیم.

ارسال نظرات