۲۴ درصد اراضی کشاورزی استان اردبیل دارای سند تک برگ شد

اردبیل- بسیج- مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اعلام کرد: تاکنون برای ۲۴ درصد از اراضی کشاورزی استان اردبیل با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک این استان سند تک برگ صادر شده است.
کد خبر: ۹۵۷۳۴۶۹
|
۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰

۲۴ درصد اراضی کشاورزی استان اردبیل دارای سند تک برگ شد

فرهاد ثنایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار بسیج، صدور اسناد کاداستری اراضی کشاورزی را اولویت اصلی برنامه مدیریت امور اراضی جهاد کشاورزی استان اردبیل ذکر کرد و گفت: تاکنون نزدیک ۱۹۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان با انواع کاربری‌ها دارای سند تک برگ شده است.

وی با بیان این که مدیریت زمین و حفظ اراضی کشاورزی به عنوان بستر امنیت غذایی و تولید، یکی از مهمترین اولویت‌های کاری دستگاه‌های مسئول به ویژه وزارت جهاد کشاورزی و سازمان امور اراضی کشور تعیین شده است، اظهار کرد: صدور سند ترک برگ و با مختصات دیجیتالی و دقیق برای این اراضی، اولین گام در راستای تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی محسوب می شود.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: مدیریت امور اراضی جهاد کشاورزی استان به صورت پویا در راستای حفظ اراضی کشاورزی، واگذاری و توسعه اراضی و ساماندهی و تثبیت مالکیت اراضی، کاداستر، رفع تداخلات اراضی و با هدف کلی مدیریت بر اراضی کشاورزی و توسعه و ساماندهی آن فعالیت می کند.

وی با اشاره به فرا رسیدن سالروز تأسیس سازمان امور اراضی کشور، حفظ کاربری اراضی کشاورزی را به عنوان پیشانی خط مقدم تولید و تأمین امنیت غذایی کشور مهم خواند و این کار را خدمت بزرگ به تداوم تولید در عرصه کشاورزی عنوان کرد.

به گزارش بسیج، سازمان امور اراضی کشور در هفتم بهمن ماه ۱۳۷۱ از ادغام تشکیلات سازمان اصلاحات ارضی و ستاد مرکزی هیأت‌های هفت نفره واگذاری زمین تشکیل شد و به عنوان سازمانی مستقل و وابسته به وزارت جهاد کشاورزی با تنوعی از وظایف و ماموریت‌های حاکمیتی فعالیت می کند.

استان اردبیل ۱۸ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد که معادل ۱.۰۹ درصد از مساحت کل کشور ایران است.

۴۳.۶ درصد از مساحت این استان شامل ۸۱۷ هزار هکتار اراضی کشاورزی، ۵۰.۴ درصد معادل ۹۴۹ هزار هکتار مرتع، ۳.۵ درصد برابر با ۶۳ هزار هکتار جنگل و مابقی نیز مربوط به سایر کاربری‌هاست.

استان اردبیل کمتر از یک درصد مساحت ایران را دارد ولی با تولید سالانه ۴.۵ میلیون تن انواع محصول کشاورزی، چهار درصد تولیدات کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

این استان با تولید حدود ۴۰۰ هزار تن گندم، ۸۵۰ هزار تن سیب زمینی و ۴۵۰ هزار تن انواع محصولات باغی، سهم عمده‌ای در تامین نیاز به محصولات کشاورزی کشور را دارد.

۷۵۰ هزار هکتار از اراضی استان اردبیل کشت می‌شود که ۲۷۰ هزار هکتار آن اراضی آبی و ۴۸۰ هزار هکتار نیز جزو اراضی دیم است.

ارسال نظرات