یک مسئول خبر داد:

۱۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه‌های اردبیل معتکف شدند

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی گفت: همزمان با فرا رسیدن ۱۳ رجب و شروع ایام‌البیض، مراسم معنوی اعتکاف رجبیه با حضور ۱۰۰ نفر از دانشگاهیان اردبیل برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۷۳۴۶۲
|
۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵

محمدرضا مصلح‌نیا در گفت‌وگو با بسیج با اشاره به اهمیت مراسم اعتکاف، اظهار کرد: ۱۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه‌های اردبیل در مراسم اعتکاف امسال ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۸۵ نفر از دانشجویان دختر در مسجد دانشگاه محقق اردبیلی و ۱۵ نفر از دانشجویان پسر در مسجد دانشگاه علوم پزشکی در این ضیافت الهی به مدت سه روز مهمان هستند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به اینکه اعتکاف فرصت مناسبی برای تقویت روحیه معنوی است، گفت: اعتکاف فرصت مناسبی برای خودسازی و دوری از مشغله‌های زندگی مادی دنیا و حلقه اتصال به خداوند است‌.

وی اعتکاف را مسیر و زمینه‌ای برای توبه و بازگشت به معنویت دانست و گفت: این سنت اسلامی از معیارهای مهم حرکت به سوی معنویت است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی به برگزاری برنامه های مختلف شامل مناجات‌خوانی، مداحی، جلسات وعظ، محافل انس با قرآن کریم، جلسات تدبر در قرآن و پاسخگویی به شبهات اعتقادی و احکام شرعی اشاره و خاطر نشان کرد: برپایی حلقه‌های معرفتی، مشاوره‌های دینی و جلسات پرسش و پاسخ با حضور مبلغین و اساتید در این مراسم معنوی مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: مراسم اعتکاف دانشجویی به مدت سه روز از پنجشنبه ۵ بهمن لغایت شنبه ۷ بهمن برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار