رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان مطرح کرد:

کاهش نرخ بیکاری استان زنجان در بهار و تابستان سال‌جاری

زنجان -رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: استان زنجان با 6.2 درصد نرخ بیکاری برای دو فصل متوالی (بهار و تابستان) سالجاری در بین استان‌های کشور قرار گرفت.
کد خبر: ۹۵۷۳۴۴۸
|
۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸

کاهش نرخ بیکاری استان زنجان در بهار و تابستان سال‌جاری

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان، احمد خداوردی به وضعیت اشتغال استان اشاره و اظهار کرد: بر اساس نتایج منتشر شده مرکز آمار ایران برای تابستان ۱۴۰۲، استان زنجان با ۶.۲ درصد نرخ بیکاری در جایگاه اول (از لحاظ کمترین بیکاری) برای دو فصل متوالی (بهار و تابستان) سال جاری در بین استان‌های کشور قرار گرفت.

وی بیان کرد: همچنین بیشترین نرخ مشارکت نیروی کار درفعالیت‌های اقتصادی با ۵۱.۵ درصد متعلق به استان زنجان می‌باشد براساس این شاخص جایگاه استان در تابستان سال ۱۴۰۱ نیز اول بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: متوسط این نرخ برای کل کشور در تابستان سال جاری ۴۱.۶ درصد بوده که نسبت به تابستان قبل ۰.۶ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی در ادامه به وضعیت مولفه‌های کسب وکار استان اشاره کرد و گفت: در تابستان، ۱۴۰۲ شاخص استانی محیط کسب و کار ۵.۷۶ (نمره ۱۰ بدترین ارزیابی، نمره ۱ بهترین ارزیابی) و شاخص ملی محیط کسب و کار ۶/۱۱ برآورد شده است.

خداوردی با بیان اینکه مقایسه شاخص استانی و ملی حاکی از آن است که وضعیت محیط کسب و کار استان نسبت به کشور در این فصل مساعدتر بوده است و در تابستان ۱۴۰۲ استان زنجان (با شاخص) ۷۶/۵ در بین ۳۱ استان در رتبه سوم قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: مهم‌ترین موانع کسب و کار بیان شده توسط فعالان اقتصادی استان در فصل تابستان ۱۴۰۲ مربوط به دشواری تأمین مالی از بانک‌ها، غیرقابل پیش‌بینی بودن تغییرات قیمت مواداولیه و محصولات، بی ثباتی سیاست‌ها، قوانین و مقررات و رویه‌های اجرایی ناظر بر کسب‌وکار می‌باشد.

فاطمه عسگری

ارسال نظرات