در مشگین شهر انجام شد؛

تجلیل از برگزیدگان جشنواره فیلم و عکس مشگین شهر

مشگین شهر - شصت و هشتمین جشنواره سینمای جوان در مشگین شهر با تجلیل از برگزیدگان پایان یافت.
کد خبر: ۹۵۷۳۱۸۵
|
۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۲

تجلیل از برگزیدگان جشنواره فیلم و عکس مشگین شهر

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، در پایان این جشنواره که شامگاه پنجشنبه در مشگین شهر برگزار شد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل اظهار کرد: جشنواره منطقه ای سینمای جوان مشگین شهر با نام «ساوالان» به مدت سه روز برگزار و ۳۰۰ هنرمند از ۱۱ استان کشور توانمندی خود را به نمایش گذاشتند.

امیر رجبی خاطرنشان کرد: برای این جشنواره یک هزار و ۷۰۰ اثر فاخر در دو رشته عکس و فیلم ارسال شده بود که از بین آنها ۴۳ اثر در بخش عکس و ۴۵ اثر در بخش فیلم به مرحله مسابقه راه یافته بود تا از بین آنها آثار منتخب معرفی شوند.

وی افزود: هنرمندان ۱۱ استان کشور در سه روز برگزاری این رویداد تلاش کردند تا آثار ارزشمند هنری خود را در معرض دید بگذارند و تجربیات مورد نظر را نیز کسب کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل جشنواره های منطقه ای را اقدامی عملی در راستای عدالت فرهنگی به جای تمرکزگرایی در پایتخت اعلام کرد و گفت: انجمن سینمای جوان ایران از نهادهای پربرکت در حوزه سینماست.

رجبی تلاش این مجموعه را در تربیت فیلمسازان و معرفی آنها به سینمای حرفه ای ارزشمند خواند و تصریح کرد: امروز افتخار می کنیم که بسیاری از سینماگران استان کارشان را از انجمن آغاز کرده و به کسوت استادی رسیده اند.

وی با قدردانی از همراهی مسئولان ستاد مرکزی انجمن بیان کرد: هدف این مجموعه آینده سازی برای سینماست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل بیان کرد: استان اردبیل افتخار میزبانی از شصت و هشتمین جشنواره ای منطقه ای را در شهرستان گردشگری مشگین شهر با نام «ساوالان» پیدا کرد که امیدواریم در فرصت های آینده میزبان این رویداد باشیم.

رجبی ادامه داد: از منظر عدالت فرهنگی و هنری باید به ظرفیت شهرستان ها توجه شود و قطعاً در آینده برگزاری چنین رویدادهایی می تواند فرصت بالندگی بیشتر را برای هنرمندان فراهم آورد.

در پایان این جشنواره از منتخبان با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

ارسال نظرات