همین که باشد کافی است؛

هدیه متفاوت اردبیلی‌ها برای پدرانِ دَربَند

پدرانِ دَربَند در زندان‌های استان اردبیل، روز پدر امسال، هدیه‌ای خاص از جنس پدرانه دریافت کردند.
کد خبر: ۹۵۷۳۱۶۹
|
۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱

هدیه متفاوت اردبیلی‌ها برای پدرانِ دَربَند

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی  «بسیج»،  پدر واژه‌ای سه حرفی است، اما او به‌تنهایی خود یک‌دنیا عشق و صفا است، فرقی نمی‌کند دور، نزدیک، پیر، جوان، خندان یا اخمو باشد، همین که پدر باشد کافی است؛ پدران دلـــی دارند کـه مــهربـانـی‌اش بـه وسعـت یک اقــیـانــوس است؛ آنها بدقول نــیـستند اما شاید گرفتار باشند.

 پدر واژه‌ای به وسعت دنیا است؛ تکیه‌گاهی است که بهشت زیر پایش نیست، اما هر وقت می‌گوید: «درست می‌شود» تمام نگرانی‌هایم به‌یک‌باره رنگ می‌بازد، بزرگی می‌گفت: «اگر گرفتاری و حاجت داری پدر و مادرت را خشنود کن، اگر زنده نیستند برایشان صدقه بدهید».

آری پدر همین است گرمی خانه، تکیه‌گاه، اشک پنهانی و قلب بارانی؛ پدر تمام دنیای یک فرزند است و شاید گاهی این پدران نیز گرفتار و محبوس شوند، اما همیشه چشمانی منتظر بازگشت آنها به آغوش خانواده است؛ منتظرانی که گرمی‌بخش خانه را می‌خواهند و شانه‌هایی که تکیه‌گاه است.

مرخصی ۵ روزه برای زندانیان استان اردبیل
سالروز میلاد امیرالمؤمنین بهانه‌ای شد تا باز هم با مهربانی مردم، پدرهایی به آغوش خانواده بازگردند؛ در اردبیل روز پدر هدیه‌ای متفاوت برای پدران محبوس در زندان‌های استان اردبیل داشت.
 

طبق اعلام حجت‌الاسلام‌والمسلمین کثیرلو رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل در خبر ۲۳ چهارم بهمن‌ماه شبکه سبلان، با هدف حمایت از خانواده‌های زندانیان و به مناسبت روز پدر، به زندانی‌هایی که پدر هستند و شرایط را دارند، پنج روز مرخصی اعطا شد؛ اما این همه ماجرا نیست و در اقدام ارزشمند دیگری ۲۴ زندانی جرائم مالی و غیرعمد آزاد شدند.

 
آزادی 24 زندانی اردبیلی در روز پدر 

درباره جزئیات آزادی این ۲۴ زندانی از زندان‌های استان اردبیل در روز پدر، رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل گفت: ۲۴ نفر از زندانیان جرائم مالی و غیرعمد با مبلغ محکومیت ۴۷ میلیارد تومان با کمک کارکنان خیر بانک ملت، اعطای تسهیلات بانکی، کمک قضات استان از طریق اعسار و تقسیط و گذشت خود شکات از زندان‌های استان آزاد شدند.

 
 به گزارش اداره رسانه و روابط‌عمومی دادگستری کل استان اردبیل حجت‌الاسلام‌والمسلمین کثیرلو در جلسه آزادی ۲۴ زندانی اردبیلی به مناسبت روز پدر، ضمن قدردانی از خیرین استان اعلام کرد: خوشبختانه تغییر نگاه فرهنگی خوبی برای کمک به زندانیان در جامعه اتفاق افتاده است .
 

آزادی زندانی به‌جای برگزاری مجلس ترحیم 
 
به گفته وی فقط در یک مورد خیّری مبلغ ۶۳۰ میلیون تومان هزینه احسان و نذورات مجلس ترحیم را به ستاد دیه استان اردبیل جهت آزادی زندانیان اهدا کرد که این اقدام بسیار تحسین‌برانگیز است و جای بسی قدردانی دارد.

 
طبق اعلام رئیس هیأت مدیره ستاد دیه استان اردبیل، گرچه امسال حدود ۲۰۰ نفر از زندانیان جرائم مالی و غیرعمد از زندان‌های استان اردبیل آزاد شده‌اند، اما هنوز بیش از ۳۰۰ نفر محکوم مالی در زندان‌های استان محبوس هستند که چشم‌انتظار کمک و مساعدت مردم هستند.

 مهربانی با خانواده پدران دربند

قصه کودکانی که پدرانشان در زندان به سر می‌برند، تراژدی پر از سوزوگداز است که تلخی آن تا اعماق روح هر انسانی نفوذ می‌کند؛ کودکانی که به سبب یک حادثه، اشتباه و یا خطایی که روحشان هم از آن خبر ندارد، مدت‌ها است زیر نگاه سنگین حقارت و ترحم دیگران لحظاتی تلخ را می‌گذرانند، این کودکان نه‌تنها لذت داشتن پدر را احساس نمی‌کنند؛ بلکه غمی فراتر از فراق پدر هم دارند و آن نگاه حقارت‌بار دیگران است و چه خوب است که در این شرایط با این کودکان مهربان‌تر باشیم و کمک کنیم تا پدرانشان هرچه زودتر به آغوش خانواده بازگردند، درست همین کاری که برخی از هم‌وطنانمان در استان اردبیل کردند و 24 زندانی را آزاد کردند.

چه خوب است که با مهربانی و دستگیری از هم، قصه پدران دربند هم پایان خوشی داشته باشد و لبخند و شادی مهمان همیشگی خانه‌ها شود و مهم‌تر اینکه با پدرانمان مهربان باشیم و همان‌طور که امام علی (علیه‌السلام) فرمودند: «حق پدر بر فرزندان این است که از او در هر کاری جز معصیت خداوند سبحان اطاعت کنند».

 پدر واژه‌ای به وسعت دنیاست

 در تقویم هر کشوری یک روز خاص به نام پدران نام‌گذاری شده است و مردمان هر سرزمین متناسب با آئین و فرهنگشان روز پدر را جشن می‌گیرند؛ در ایران نیز روز ولادت امام اول شیعیان، روز پدر نام‌گذاری شده است و در چنین روزی علاوه بر مراسم جشن و شادمانی که در اعیاد مذهبی مرسوم است، اعضای خانواده گرد هم می‌آیند و از زحمات پدر خانواده تشکر می‌کنند؛ رسم است که ایرانیان در روز پدر برای تکیه‌گاه خانواده هدیه می‌گیرند و در کنار یکدیگر لحظات شادی را سپری می‌کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار