استاد حوزه و دانشگاه:

حفظ حرمت‌ها در خانواده باعث ایجاد روابط صمیمی می‌شود

حفظ حرمت‌ها در خانواده باعث ایجاد روابط صمیمی می‌شود
زنجان_ استاد حوزه و دانشگاه گفت: هرچه حرمت و اقتدار پدر در منزل به عنوانه تکیه گاه خانه تقویت شود ستون خانه مستحکم‌تر خواهد شد و باعث ایجاد روابط صمیمی می‌شود.
کد خبر: ۹۵۷۲۷۹۵
|
۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۱

 

حفظ حرمت‌ها در خانواده باعث ایجاد روابط صمیمی می‌شود

مصطفی زارعی استاد حوزه و دانشگاه در گفتگو با خبرنگار بسیج زنجان، با تبریک ولایت امیرالمومنین علی (ع) و با اشاره به اینکه این روز به عنوان روز پدر نامیده شده اظهار داشت: خدای متعال پدر را تکیه‌گاه خانواده قرار داده است و طبق مباحث دینی اعضای خانواده موظف هستند حرمت پدر رعایت کنند.

وی ادامه داد: هرچه حرمت و اقتدار پدر در منزل به عنوانه تکیه گاه خانه تقویت شود ستون خانه مستحکم‌تر خواهد شد، زیرا پدران تمام تلاش خود را برای معیشت و تربیت فرزندان انجام می‌دهند تا در پس این تلاش‌ها فرزندانی صالح و سالم را به جامعه معرفی کنند.

وی افزود: اگر بخواهیم خانواده‌ای ظلم ستیز نداشته و آرامش در خانواده حکمفرما شده و احترام پدر حفظ شود این نقش را باید مادر ایفا کند.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: اگر مادر خانواده جلوی فرزندان خود حرمت پدر را محترم بشمارد پدر احساس شخصیت و مقبولیت بیشتری پیدا خواهد کرد؛ اما بالعکس اگه تحقیر شود، عزت نفس خویش را از دست داده و خانواده قطعا دچار چالش خواهد شد.

زارعی بیان کرد: وقتی همسری پیش چشم فرزندان خانواده با ابراز علاقه و عشق به همسرش بگوید تو امید، پشتوانه و ستون خانه هستی، این مرد تلاش می‌کند اعتماد و اقتدار را که اهل خانواده به او بخشیده را از بین نبرد.

وی با بیان اینکه از عواملی که نقش اقتدار پدر را تخریب می‌کنند و به چالش می‌کشد قهر کردن زن با مرد است که تکیه‌گاه سست می‌شود گفت:می‌شود به چند راهکار برای خنثی کردن قهر اشاره کرد، اول اینکه قهر طولانی نباشد، کسی مطلع نشود، کسی بعنوان رابط بین آن دو قرار نگیرد واگر جلوی فرزندان قهر کردند جلوی فرزندان هم آشتی کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: اگر اقتدار، محبت و حرمت پدر حفظ شود فرزندان محبت، اقتدار و حرمت امام را بیشتر درک می‌کنند و زمانی محبت امام در دل فرزند جای می‌گیرد که محبت پدر در دل فرزند جای گرفته باشد و این یعنی فرزندم را برای تربیت، ولی خدا آماده کرده‌ام.

فاطمه عسگری

ارسال نظرات
آخرین اخبار