خبرهای داغ:
یونسی خبر داد

محکومیت ۲۳ هزار میلیارد ریالی متخلفان اقتصادی در استان همدان/ تشدید نظارت بر بازار در ۲ماهه پایانی سال

همدان- مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان گفت: از ابتدای سال تاکنون در استان ۱۲هزار و ۲۱۳ فقره پرونده وارده داشتیم که ۱۲هزار و ۱۵۱ فقره آن مختومه شد و بالغ بر ۲۳ هزار میلیارد ریال محکومیت متخلفان اقتصادی بود.
کد خبر: ۹۵۷۲۶۸۴
|
۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مرضیه یونسی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک میلاد باسعادت حضرت علی (ع)، به ارائه عملکرد ۱۰ ماهه سازمان تعزیرات حکومتی استان همدان و برنامه دو ماه پایانی سال و ماه مبارک رمضان با تشدید بر بازرسی‌ها پرداخت و اظهار کرد: طرح ابتکاری که به صورت کشوری درآمد گشت‌های شبانه بود.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت تبعات خود را داشت و آزار و اذیتی به عموم مردم می‌رسید، افزود: گشت‌های شبانه ما در تابستان از ساعت ۱۷ تا ۲۲ و در پاییز و زمستان از ساعت ۲۰ تا ۲۳ است و جامعه هدف ما در گشت‌های مشترک شبانه بازار شامل اغذیه فروشی‌ها، میوه فروشی‌ها و رستوران‌ها بود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان گفت: در کنار این گشت، گشت مشترک ضابطان هم قرار دادیم که مورد استقبال قرار گرفت؛ دیگری نظارت بر حوزه‌های مغفول مانده و نظامی بود که به پایگاه نوژه هم ورود پیدا کردیم.

وی با تاکید بر تمرکز بر ضوابط قیمت‌گذاری و توزیع کمیته اتقان بر آرایی که تعزیرات حکومتی هفته‌ای دو تا سه جلسه برگزار می‌کند، ابراز کرد: به واحد لبنیات تذکرات لازم داده شده که افزایش خودسرانه قیمت نداشته باشند؛ همچنین تمرکز گشت‌های مشترک را بر واحد‌های عمده فروشی داریم.

یونسی ضمن تقدیر از همکاری اصحاب رسانه عنوان کرد: ظرفیت رسانه ظرفیت بسیار عالی است که در خصوص سامانه جامع کالا، انبار‌ها و بنکداران اطلاع رسانی کامل داشته باشند.

وی بیان کرد: انتظارات مردمی را مدنظر قرار دادیم و سعی ما بر این است که در روز یک ساعتی داخل بازار باشیم و برای این دو ماه پایانی سال این موضوع را ادامه می‌دهیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان با اشاره به پرونده‌ها گفت: از ابتدای سال تاکنون در استان همدان ۱۲ هزار و ۲۱۳ فقره پرونده وارده داشتیم که ۱۲ هزار و ۱۵۱ فقره آن‌ها مختومه شد و بالغ بر ۲۳ هزار میلیارد ریال محکومیت متخلفان اقتصادی بود.

وی با بیان اینکه تعداد اکیپ‌های گشت مشترک یک هزار و ۵۰ اکیپ بود که روانه بازار شده است، گفت: همچنین ۲ هزار و ۳۰۶ فقره پرونده تشکیل شد و ۲ هزار و ۷۴۳ واحد دارای تخلف بودند که برخی از آن‌ها به صورت کدخدامنشی حل شدند.

یونسی عنوان کرد: در بحث لوازم یدکی ۱۱۵ فقره پرونده وارده و ۱۱۶ فقره پرونده مختومه داشتیم و ۱۷۱ میلیارد ریال محکومیت صادر شده است.

وی ابراز کرد: در بحث دخانیات ۱۲۹ پرونده وارده و ۱۲۵ فقره پرونده مختومه داشتیم؛ همچنین در بحث قاچاق و عرضه خارج از شبکه سوخت در استان گزارشاتی به تعزیرات حکومتی ارسال شد و ۳۵۱ فقره پرونده سوخت وارد شد که تمامی این پرونده‌ها با  ۶۵میلیارد ریال محکومیت بود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان گفت: در بحث مرغ فروشی ۲۵۱ فقره وارد و برابر آن مختومه داشتیم و حدود ۹ میلیارد ریال محکومیت بود و ۲۱۲ فقره پرونده رستوران و فست فود وارد شده که از این تعداد ۲۱۴ فقره پرونده مختومه شد و دو مورد آن نیز به خاطر عدم رعایت بهداشت بود.

وی گفت: در بحث تخلف نانوایی‌ها، کم فروشی و عرضه خارج از شبکه از ابتدای سال تاکنون یک هزار و ۱۰۱ فقره پرونده وارده و یک هزار و ۸۹ فقره پرونده مختومه شده که محکومیت آن‌ها بالغ بر ۴۵ هزار میلیارد شد؛ همچنین در بحث مرغداران قیمت مرغی که اعلام شده بود بیشتر در بازار عرضه می‌شد که ۴۴ فقره پرونده وارد و ۴۰ فقره پرونده مختومه شد و ۲۵ میلیارد ریال جریمه این واحد‌ها بود.

یونسی بیان کرد: در بحث گرانفروشی لوازم برقی و قاچاق کالا نیز مانور‌هایی در سطح شهر انجام شد، حدود ۱۵۸ فقره پرونده رسیدگی شده و بیشترین تخلفات رسیدگی شده عدم درج قیمت ۲ هزار و ۵۷۸ فقره و رتبه دیگر گرانفروشی با ۲ هزار و  ۷۵ فقره بود  و عدم توجه به تکالیف صنفی یک هزار و ۲۷۳ فقره و تقلب ۹۱۹ مورد بود.

وی با اشاره به اینکه بعد از ۲۷ سال یک قطعه زمین از سوی استانداری به تعزیرات حکومتی همدان داده شد، گفت: این پروژه همزمان با دهه فجر کلنگ‌زنی و از سال آینده ساخت آن آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار