رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل:

۴۷ طرح ملی در اردبیل فعال است

اردبیل- رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: در حال حاضر ۴۷ طرح ملی در استان اردبیل دارای ردیف اعتباری مشخص است.
کد خبر: ۹۵۷۲۶۰۲
|
۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹

۴۷ طرح ملی در اردبیل فعال است

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، داود شایقی شامگاه سه‌شنبه در جمع مطالبه‌گران اصناف و بازار اردبیل، اظهار کرد: به صورت فراگیر هنوز در کشور باور و اطمینان تام به نظام برنامه‌‎ریزی وجود ندارد و این ادعا که تنها ۳۰ درصد برنامه پنج ساله تحقق می‌یابد، ناشی از همین باور و اعتقاد است.

وی تصریح کرد: در این زمینه یا مجریان در نظام برنامه‌ریزی مقصر هستند و یا اینکه اعتقادی به برنامه‌ریزی وجود ندارد که در هر ۲ صورت بهتر است کاستی‎‌ها و نارسایی‌ها در این حوزه برطرف شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: ایران چهارمین کشور ثروتمند دنیا است و ما از لحاظ منابع غنی هستیم اما درآمد ناخالص کشورمان کمتر از یک صدم متوسط جهانی است.

شایقی با بیان اینکه همه ساله بودجه سالانه کشور ۱۵ آذرماه در قالب یک لایحه به مجلس تقدیم می‌شود، افزود: در این لایحه بودجه ۳۱ استان کشور در کنار ردیف‌های ملی تعیین و تعریف می‌شود تا شاهد اجرای طرح‌ها و پروژه‌های متعدد باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما در حال حاضر در استان اردبیل ۴۷ طرح ملی با ردیف اعتباری مشخص داریم که اجرای آن منوط به تأمین منابع ملی و تزریق آن در طول سال است.

شایقی اضافه کرد: راه آهن اردبیل – میانه، توسعه بزرگراه‌ها، ساخت سد و پایاب آنها، احداث بیمارستان و توسعه فضاهای علمی و دانشگاهی و… از جمله طرح‌های ملی است که در استان اردبیل با بودجه مناسب روند اجرایی مطلوبی دارد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل نقش استاندار و نمایندگان را در پیگیری برای تخصیص منابع ملی یادآور شد و بیان کرد: در دولت سیزدهم این هماهنگی بین دولت و نمایندگان فراهم شد تا ما به صورت هفتگی پیگیری‌های خود را انجام دهیم تا ناهماهنگی‌ها به حداقل برسد.

ارسال نظرات