بیش از ۷۰۰ سند رسمی به نام شهرداری اردبیل ثبت شد

رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل از ثبت افزون بر ۷۰۰ جلد سند رسمی دارایی املاک شهرداری در ۲ سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۹۵۷۲۳۲۶
|
۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، از روابط عمومی شورای اسلامی شهر اردبیل، میرمحمد سیدهاشمی در نود و هفتمین نشست رسمی این شورا گفت: حدود یک هزار و ۷۸۲ سند از بدو تاسیس شهرداری در اردبیل تاکنون به نام آن ثبت شده که بیش از ۵۲ درصد آن در ۲ سال نخست دوره ششم شورای شهر بوده است.

وی با اشاره به اینکه اصلاح ساختاری در حوزه ثبت دارایی‌های شهرداری اردبیل از جمله اولویت‌های دوره ششم شورای شهر بود، افزود: این امر یک اصلاح ساختاری بسیار مهم در بحث مالی، شفاف‌سازی و حفاظت از بیت‌المال است که نشان از حساسیت‌ها در انضباط مالی و صیانت از اموال شهرداری دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل با قدردانی از تلاش‌های واحد املاک و حقوقی شهرداری در این زمینه، بیان کرد: ثبت دارایی سرمایه شهرداری به صورت رسمی، اقدامی ماندگار است که در تاریخ شورای شهر ثبت خواهد شد.

وی در مورد لایحه صدور مجوز مبنی بر ضوابط تاسیس بهره‌برداری شرکت‌ها و موسسه‌های حمل و نقل درون‌شهری از ناوگان‌ اتوبوس، مینی‌بوس و ون که از سوی وزارت کشور ابلاغ شده بود، عنوان کرد: بیش از پنج دستگاه اتوبوس از بین ۱۶ دستگاه اتوبوس به شرکت‌های خصوصی واگذار می‌شود.

سیدهاشمی با اشاره به اینکه این لایحه در صحن شورا بررسی و با رای موافق اکثر اعضای شورای شهر تصویب شده است، اضافه کرد: شرط استفاده از جوانان مستعد بومی نیز در کنار دریافت تضمین حسن انجام کار و تعهدهای مالی اعمال خواهد شد.

صدور مجوز واگذاری پنج دستگاه اتوبوس به بخش خصوصی

سخنگوی شورای اسلامی شهر اردبیل نیز در مورد لایحه‌های مصوب این جلسه تشریح کرد: در مورد نحوه به‌کارگیری و بهره‌برداری از ناوگان اتوبوس، مجوز واگذاری پنج دستگاه اتوبوس به بخش خصوصی با شرایط دریافت تضمین برای خدمات‌رسانی با قیمت روز و به شرط هوشمندسازی صادر شد.

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، سلامت صفری با اشاره به اینکه نظارت بر مسائل مالی و حسابرسی از وظایف مهم شورای اسلامی شهر است، ادامه داد: اعضا در این نشست با انتقاد از وضعیت پیش آمده و فرایند مربوط به حسابرسی سال ۱۳۹۹ و نگرانی از وضعیت آتی، لایحه پیشنهادی شهرداری در مورد الحاقیه قرارداد حسابرسی سال ۱۴۰۰ بین شورای شهر و موسسه حسابرسی منتخب را بررسی کرده و به تصویب رساندند.

وی با اشاره به اینکه ۱۳ بند دیگر مربوط به لایحه‌های تملک، توافق‌ها و واگذاری‌ها، خریدها، خدمات و نامه‌های رسیده از فرمانداری بررسی و تصویب شده است، اظهار کرد: لایحه ذخیره مرخصی پرسنل جمعی شهرداری اردبیل نیز برای بررسی بیشتر به کمیسیون بازگردانده شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اردبیل همچنین به تلاش‌ها و فعالیت‌های انجام گرفته در خصوص برفروبی از سوی مجموعه شهرداری، تصریح کرد: هنوز مردم در معابر کم‌عرض و کوچه‌ها گرفتارند و برای رفت و آمد با مشکل جدی روبه‌رو هستند که انتظار می‌رود شهرداری بر تلاش‌ها بیافزاید.

ارسال نظرات