رییس جهاد کشاورزی اردبیل خبر داد؛

معرفی ۳۱۰ متخلف تغییر کاربری به نهاد قضایی اردبیل

اردبیل- رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از معرفی ۳۱۰ متخلف در اراضی ملی و تغییر کاربری به مقام قضایی استان اردبیل خبر داد.
کد خبر: ۹۵۷۱۷۶۶
|
۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰

معرفی ۳۱۰ متخلف تغییر کاربری به نهاد قضایی اردبیل

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، نوبخت اژدری عصر شنبه در مراسم برگزیدگان بخش کشاورزی در اردبیل، اظهار کرد: در ۹ ماهه امسال با تلاش همکاران ما در حوزه حفظ اراضی ملی یک‌هزار و ۴۲۴ توقف عملیات در اراضی کشاورزی به ثبت رسیده است.

وی به غیرفعال بودن پروژه پایاب سد خداآفرین در پنج سال گذشته اشاره کرد و تصریح کرد: بیش از یک‌هزار و ۴۱۰ میلیارد تومان در این پروژه هزینه شده بود که به خاطر برخی دیدگاه‌ها این پروژه بلااستفاده مانده بود که از آبان ماه با حمایت استاندار اردبیل و تخصیص منابع مورد نیاز اجرای آن دوباره از سر گرفته شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: تا شهریور سال آینده تلاش می‌کنیم تا این پروژه را به سرانجام برسانیم و از بابت بدهی پنج سال گذشته یک‌هزار و ۷۲۳ میلیارد تومان نیز پرداخت شده است.

اژدری در مورد آغاز احداث هفت شهرک گلخانه‌ای در استان افزود: یک‌هزار و ۷۰۴ هکتار گلخانه در استان هدف‌گذاری شده که عمده آن در قالب مجتمع گلخانه‌ای پارس‌آباد طراحی شده و ۷۰۰ هکتار از این میزان واگذار شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۸۵ هکتار گلخانه در استان به بهره‌برداری رسیده که ۱۲۰ هکتار آن در دولت سیزدهم با اشتغالزایی یک‌هزار و ۲۰۰ نفر بوده است.

اژدری اضافه کرد: در ۲ سال دولت سیزدهم معادل سال‌های گذشته کار توسعه‌ای در بخش مجتمع‌های گلخانه‌ای در این استان اجرایی و عملیاتی شده و هم اکنون نیز در خلخال و گیوی توسعه گلخانه‌ها هدف‌گذاری شده است.

وی بیان کرد: در بحث توسعه آبیاری نوین اقدامات خوبی آغاز شده و تاکنون ۶۰ درصد اراضی آبی استان به سیستم آبیاری مدرن مجهز شده تا کاهش ۳۵ درصدی مصرف آب را شاهد باشیم.

اژدری به میزان تولید محصولات کشاورزی، باغی و دامی استان به ظرفیت چهار میلیون تن اشاره کرد و ادامه داد: چهار درصد تولید بخش کشاورزی کشور متعلق به استان اردبیل است.

وی به اجرای طرح اصلاح الگوی کشت در بیش از ۸۶۰ هزار هکتار اشاره کرد و گفت: این طرح در ۲ سال اخیر در مرحله اجرا است و پیش‌بینی می‌کنیم با این روند در سال‌های آینده تقویت پیدا کند.

اژدری از واگذاری ۲ هزار و ۹۲۰ دستگاه ادوات کشاورزی به فعالان این حوزه اشاره کرد و افزود: یکی از رسالت‌های جهاد کشاورزی تنظیم بازار است که در سال جاری ۱۸ هزار تن اقلام و کالاهای اساسی در استان توزیع شده است.

وی از توزیع ۱۷۰ هزار تن سموم و کود شیمیایی یارانه دار در بین کشاورزان و ۷۳۲ هزار تن نهاده‌های دامی و طیور در بین فعالان این بخش خبر داد و یادآور شد: سه هزار و ۷۵۹ بهره‌بردار بخش کشاورزی برای بهره‌مندی از یک‌هزار و ۱۰۴ میلیارد تومان تسهیلات بخش کشاورزی به بانک عامل معرفی شدند که عمده تسهیلات نیز پرداخت شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: ۱۴ بخش کشاورزی در مراسم امروز تجلیل شدند که ۶ نفر از آنها صاحب رتبه برتر ملی بوده و مابقی درسطح استانی و منطقه‌ای حائز رتبه برتر شدند.

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، در این مراسم علاوه بر تجلیل از فعالان بخش کشاورزی اعم از زراعت، باغ، دام، صنایع تبدیلی و آبخیزداری، از ۱۵ نشریه تخصصی و ترویجی حوزه کشاورزی نیز رونمایی شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار