نخستین رویداد استارتاپی کشاورزی در استان اردبیل برگزار می‌شود

نخستین رویداد استارتاپی در بخش کشاورزی استان اردبیل با همکاری جهاد دانشگاهی واحد اردبیل و شرکت ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۵۷۱۲۶۱
|
۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶

نخستین رویداد استارتاپی کشاورزی در استان اردبیل برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل: از روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان اردبیل، رئیس جهاد دانشگاهی واحد اردبیل روز چهارشنبه در نشست بررسی همکاری علمی و فناورانه مشترک با شرکت ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس گفت: کاربست علم و فناوری از رسالت‌های اصلی جهاد دانشگاهی بوده و شبکه جهاد دانشگاهی در سطح کشور از ظرفیت بالایی در این رابطه برخوردار است.

حسام رسولی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی شبکه‌ای از فعالیت‌های مختلف علمی و فناورانه است، افزود: با توجه به فعالیت شبکه‌ای این نهاد علمی، امکان برقراری ارتباط و استفاده از ظرفیت واحدهای دیگر امکان‌پذیر است و در همکاری مشترک تمام ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی و واحدهای تابعه مدنظر قرار می‌گیرد، بنابراین امکان همکاری‌های بیشتر و موفق بین جهاد دانشگاهی و شرکت پارس وجود دارد.

وی با اشاره به برگزاری نشست مشترک در راستای همکاری بین ستاد زیست فناوری نهاد ریاست جمهوری، پژوهشگاه صنایع شیمیایی جهاد دانشگاهی، شرکت کشت و صنعت و دامپروری پارس و جهاد دانشگاهی استان اردبیل اظهار کرد: اقدام‌های اولیه برای همکاری‌های مشترک انجام و متن اولیه تفاهم‌نامه نیز تنظیم شده است که به‌زودی امضا خواهد شد.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد اردبیل با اشاره به تجربه‌های موفق برگزاری استارتاپ‌های دانش‌بنیان و فناورانه این مجموعه در استان اضافه کرد: این واحد برای همکاری در زمینه‌های مختلف از جمله تسهیل فرآیند تبدیل ایده به محصول در این شرکت و برگزاری رویدادهای استارتاپی و فناورانه آماده همکاری همه جانبه است.

وی تجربه موفق جهاد دانشگاهی در فعالیت‌های آموزشی را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: با توجه به فعال بودن شعبه آموزش کوتاه مدت تخصصی واحد در شهرستان پارس‌آباد، آمادگی همکاری در بحث توانمندسازی نیروهای شرکت کشت و صنعت و دامپروری پارس از نظر مهارت‌آموزی نیز وجود دارد.

مدیر امور دانش‌بنیان شرکت ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس هم در این نشست با اشاره به نیاز این شرکت برای توسعه علمی و تولید محصولات دانش‌بنیان گفت: با توجه به سابقه فعالیت‌های علمی، پژوهشی و فناورانه جهاد دانشگاهی نیازمند همکاری در راستای توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان هستیم.

اکبر محمدزاده با اشاره به اینکه از حدود ۲ سال پیش بخش دانش‌بنیان در چارچوب فعالیت‌های شرکت ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس گنجانده شده است، ادامه داد: موفقیت در این حوزه به یقین زمینه ارتقای فعالیت‌ها، افزایش بهره‌وری محصول و در نتیجه درآمد را نیز فراهم خواهد کرد.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت نهادهای علمی و پژوهشی و مرکزهای دانشگاهی در راستای تبدیل شرکت ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس به یک شرکت دانش‌بنیان بیان کرد: برای برگزاری یک رویداد استارتاپی در زمینه کشاروزی برنامه‌ریزی می‌شود که می‌تواند نخستین رویداد استارتاپی منطقه در این زمینه نام بگیرد و در این راستا نیازمند همکاری و همراهی جهاد دانشگاهی هستیم.

استان اردبیل ۱۸ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد که معادل ۱.۰۹ درصد از مساحت کل کشور ایران است.

۴۳.۶ درصد از مساحت این استان شامل ۸۱۷ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی، ۵۰.۴ درصد معادل ۹۴۹ هزار هکتار مرتع، ۳.۵ درصد برابر با ۶۳ هزار هکتار جنگل و مابقی نیز مربوط به سایر کاربری‌هاست.

استان اردبیل کمتر از یک درصد مساحت ایران را دارد ولی با تولید سالانه ۴.۵ میلیون تن انواع محصول کشاورزی، چهار درصد تولیدات کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

این استان با تولید حدود ۴۰۰ هزار تن گندم، ۸۵۰ هزار تن سیب زمینی و ۴۵۰ هزار تن انواع محصولات باغی، سهم عمده‌ای در تامین نیاز به محصولات کشاورزی کشور را دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار