حجت الاسلام مردانی:

لیله الرغائب شبی است که در آن عطا و بخشش خداوند بسیار است

زنجان _ مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ابهر گفت:لیله الرغائب شبی است که در آن عطا و بخشش خدا بسیار است و بندگان خدا با رو آوردن به بارگاه خدا و خشوع در برابر بزرگی خداوند شایسته دریافت انعام و بخشش بی کرانه خدا میشوند.
کد خبر: ۹۵۷۱۲۱۲
|
۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۱

لیله الرغائب شبی است که در آن عطا و بخشش خداوند بسیار است

حجت‌الاسلام مردانی در گفتگو با خبرنگار بسیج زنجان؛ اظهار داشت:یکی از ماه‌های پرفضیلتی که به آن تاکید شده است، ماه رجب است که اعمال مستحب بسیاری دارد از جمله نمازها، دعا‌ها و روزه نیز برای این ماه عزیز بسیار سفارش شده است.

وی تصریح کرد:رسول خدا (ص) ماه رجب را «ماه أصَبّ» نام نهاده چرا که در این ماه در‌های رحمت خداوند بر روی بندگان شایسته وی باز می‌شود.

وی با بیان اینکه اولین شب جمعه ماه رجب را شب آرزو‌ها یا لیلة الرغائب نامیده اند که فضیلت‌های بسیاری دارد، گفت:در چنین شبی فرشتگان از آسمان به زمین خاکی سرازیر می‌شوند و پیغام‌بر نیت‌های پاک بندگان خداوند متعال هستند.

حجت‌الاسلام مردانی با بیان اینکه از پیامبر اکرم (صلی‌الله علیه و آله و سلم) روایت شده است که فرمودند: از اولین شب جمعه در ماه رجب غافل نشوید. زیرا شبی است که فرشتگان آن را لیلة الرغائب می‌نامند، افزود:رجب ماه با عظمتی است و خداوند متعال در این ماه، حسنات را افزوده و گناهان را مى‌آمرزد.

این مسئول با اشاره به اینکه شب آرزو‌ها بهترین فرصت برای دعای ظهور امام عصر (عج) است، گفت:لیله الرغائب شبی است که در آن عطا و بخشش خدا بسیار است و بندگان خدا با رو آوردن به بارگاه خدا و خشوع در برابر بزرگی خداوند شایسته دریافت انعام و بخشش بی کرانه خدا میشوند.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه ناحیه ابهر افزود: خواندن نماز ۱۲ رکعتی، قرائت قرآن، خواندن ادعیه و... در شب آرزو‌ها توصیه و سفارش شده است.

وی با بیان این‌که ماه رجب دارای اعمال و فضائل فراوانی است، گفت: دعای زیارت رجبیه، اعمال سیزدهم رجب، اعمال ام‌داوود و مبعث پیامبر اکرم (ص) از جمله این اعمال است که برای هر کدام اعمالی در کتب ادعیه ذکر شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار