خبرهای داغ:
یادداشت/شهادت پاداش مردانی بود که پای ولی خود غیورانه جان دادند

غریبانه های شهدا و غربت نخل های جنوب

غریبانه های شهدا و غربت نخل های جنوب
اینجا مردانی در سیر و سلوک موفق شدند که ره صدساله عرفان را در یک شب طی کنند. اینجا غریبانه های شهدا را پای غربت نخل های جنوب می توان شنید. 
کد خبر: ۹۵۷۱۰۴۶
|
۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲

یادداشت_امروز در کنار کانال کمیل و‌ حنظله هنوز بوی ابراهیم هادی می آید، لب تشنه و غریب همانند دشت نینوا گرفتار تیر جهالت استکبار! در میان کانال بوی وفاداری به امام می دهد. هنوز در کانال مانده اند تا خط مرزی را حفظ کنند و چشمانِ بیدار مام وطن باشند.

اما چقدر استوار و مقاوم ایستادند! لحظه ای با خویش گفتم برخی از اینها بی نام و نشان می آیند تا پیامی بدهند که ما ۴۵ سال است کانال کمیل و حنظله را حفظ کردیم از غفلت ما دشمن به داخل خانه های کانال زده است. آنجا مغز و ذهن ها را با کانال های تلگرام، واتس اپ، اینستاگرام و غیره مورد حمله بی امان قراردادند.

امروز خیالمان از کانال کمیل راحت است اما کمی پشت خط نگرانیم، کانال های نامرئی دشمن که به خانه ها، دانشگاه ها، مدارس زده شده است شبانه روز فعال هستند. اینجا هم بوی ابراهیم هادی می دهد.نه آبی مانده نه غذایی!

صدای شنی تانک های دشمن هر لحظه نزدیک تر می شود اما خیالی نیست در این وادی بی خیال هایی که دوست و دشمن را وارونه جلوه می دهند. مگر در عملیات محرم در مهران منافقین لباس خودی ها را به تن نکردند؟ چشم بینای امام امت خانه سراب آنها را ویران کرد.

در کنار اروند ام الرصاص ایستاده ام گوش خود را بر زمین می گذارم تا صدای پای شیر مردان غیور خمینی کبیر را بشنوم، از ماهیان اروند می پرسم در آن شب بارانی و طوفانی چه خبر؟ فریاد زنان می گویند که اروند با آمدن مردان خمینی طوفانی تر از طوفان شد.با آمدنشان همه اروند به رقص و هلهله روی آوردند. من چیزی از بهشت و جهنم نمی دانم اما اروند بوی بهشت ندیده ات می دهد!

صدای سردار سلیمانی و شهید کاظمی در کنار اروند و فاو به گوش می رسد. گویی با این صدا آرام می شوند. اینجا صدای غریبانه های دنیا را می توان از نخل های خسته و شکسته شنید. به دنبال گم شده می روی تا خودت را پیدا کنی! قمقمه های خالی و لب های تشنه در پاسگاه زید! گویی هنوز آن سرزمین روزه خویش را به پاس رمضان نشکسته است.

کانال ماهی و جوی خون گمنامان بلند آوازه! خرمشهر که می روی صدایی می آید، خرمشهر شهر خون آزاد شد. چقدر این فریاد در اوج تنهایی و بی کسی ملت ایران غرور آفرین است. برادری که در اروند برادر خویش را آسمانی می کند از او می پرسند برادرت چه شد؟ با لبخند می گوید تا ابد پاسبان اروند شد. یا از دیگری می پرسند حمزه چه شد؟ به پدر پیر دوران دیده می گوید حمزه را ماهی ها خوردند!

هرچه می گردم در این وادی بیشتر گم می شوم. تازه از پوچ بودن خویش آگاه تر می شوم. اینجا رزم آوران عاشورایی امام مستضعفان با توکل بر خدا ره صد ساله سلوک را یک شبه پیمودند که عارفان ده ها سال ره پیمودند اما به اندازه یک شب رزمندگان مسیر عشق طی نکردند.

اینجا مردان سفر کرده صاحب کرامت شدند و معجزه های الهی بر قلب پاک آنان نزول کرد همانند شب قدر که معجزه الهی بر پیامبر خویش فرستاده شد. امروز گرفتار دنیایی از مشکلات هستیم که ناشی از دنیا زدگی ماست و شیفته قدرت، ثروت، مدیریت و لذتهای زودگذر دنیا شدیم. آنان از دنیا بریدند تا به دنیای برتر رسیدند و در مسیر عشق انتخاب شدند.

رمز پیروزی آنان در اطاعت پذیری از ولایت و امامت خویش بود که مامور به تکلیف بودند. با تکلیف مداری و ولایتمداری خرمشهرها فتح خواهد شد. اینجا لشکریان حق پیام هایی به انتهای تاریخ فرستادند که رسم فاتحین اطاعت پذیر از امام و فرمانده است.

به قلم حجت الاسلام علی مراد یوسفی مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار