مدیریت خواهران بسیج دانشجویی استان زنجان:

رویداد علمی «زن به روایت سوم» در زنجان برگزار می شود

زنجان _ مدیریت خواهران بسیج دانشجویی استان زنجان از برگزاری رویداد علمی «زن به روایت سوم» خبر داد و گفت:این رویداد علمی با حضور اساتید ملی و استانی روز پنجشنبه (۲۸ دی ماه) برگزار می شود.
کد خبر: ۹۵۷۰۶۷۸
|
۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱

رویداد علمی «زن به روایت سوم» در زنجان برگزار می شود

فاطمه حاجی خان میرزایی در گفتگو با خبرنگار بسیج زنجان؛ از برگزاری رویداد علمی «زن به روایت سوم» خبر داد و اظهار داشت:این رویداد علمی روز پنجشنبه (۲۸ دی ماه) از ساعت ۹ تا ۱۲ ظهر در پارک بانوان، فرهنگسرای زندگی برگزار می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد:به گفته معظم له «زن، در تعریف غالباً شرقی، همچون عنصری در حاشیه و بی‌نقش در تاریخ‌سازی؛ و در تعریف غالباً غربی، بمثابه‌ی موجودی که جنسیت او بر انسانیتش می‌چربد و ابزاری جنسی برای مردان و در خدمت سرمایه‌داری جدید است، معرفی می‌شد. شیرزنان انقلاب و دفاع مقدس نشان دادند که الگوی سوم، «زن نه شرقی، نه غربی» است. زن مسلمان ایرانی، تاریخ جدیدی را پیش چشم زنان جهان، گشود و ثابت کرد که می‌توان زن بود، عفیف بود، محجبه و شریف بود، و در عین حال، در متن و مرکز بود. می‌توان سنگر خانواده را پاکیزه نگاه داشت و در عرصه‌ی سیاسی و اجتماعی نیز، سنگرسازی‌های جدید کرد و فتوحات بزرگ به ارمغان آورد.»

حاجی خان میرزایی با بیان اینکه امروز یکی از مسائل پرچالش و مهم در جامعه ایران، مساله زن است، گفت: نیازمند روایتی تازه از زن هستیم که با نگاه غرب و شرق متفاوت باشد تا بتواند نیازمندی‌های یک زن را تامین کند در حالی که کرامت زن حفظ شود.

وی ادامه داد: در همین راستا نشست‌های علمی در سطح کشور برگزار و در این نشست‌ها جوامع مختلف این الگو بررسی می‌شود و در نهایت به مرحله کاربری می‌رسد.

مدیریت خواهران بسیج دانشجویی استان زنجان با بیان اینکه رویداد علمی «زن به روایت سوم» با حضور اساتید ملی و استانی خانم دکتر مینو اصلانی (رئیس اندیشکده زن و خانواده دانشگاه جامع امام حسین (ع) و خانم رضوانه آرام نیا (نویسنده کتاب خوای زمین) برگزار می‌گردد.

این مسئول افزود:این برنامه به همت جبهه فرهنگی بانوان زنجان و با مشارکت و همکاری بسیج طلاب و روحانیون استان و بسیج دانشجویی استان زنجان اجرا می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار