معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان زنجان:

آموزش کمکهای اولیه به سربازان وظيفه نیروهای مسلح استان زنجان

زنجان -معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: سربازان وظيفه نیروهای مسلح این استان تحت پوشش آموزش کمکهای اولیه و آمادگی در مخاطرات توسط هلال احمر گقرار می‌گیرند.
کد خبر: ۹۵۷۰۵۴۴
|
۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۶

آموزش کمکهای اولیه به سربازان وظيفه نیروهای مسلح استان زنجان

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان، اکرم یاری اظهار کرد: با توجه به تمدید توافقنامه مشارکت در آموزش "در حوزه مهارت آموزی و ارتقای کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح " مابین جمعیت هلال احمر و ستاد کل نیرو‌های مسلح، طرح آموزش همگانی در مراکز و پادگان‌های آموزشی قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه در استان اجرا خواهد شد.

وی بیان کرد: سال‌های گذشته این طرح به منظور ارتقاء آمادگی عموم آحاد جامعه در برابر حوادث و سوانح انجام شده است.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: از این پس دوره‌های آموزشی همگانی شامل آمادگی در مخاطرات و کمک‌های اولیه در قالب ۳۰ ساعت آموزش به صورت ۱۶ ساعت حضوری و ۱۴ ساعت غیر حضوری و با مطالعه منابع مربوطه برگزار خواهد شد.


یاری خاطرنشان کرد: بر این اساس این آموزش‌ها در برنامه تفصیلی رزم مقدماتی کارکنان و سربازان وظیفه درکلاس‌های استاندارد برای همه کارکنان وظیفه در مراکز و پادگان‌های آموزشی لازم الاجر است.


وی افزود: محتوای آموزشی توسط پادگان‌های آموزشی در قالب کتابچه مدون، تکثیر و در اختیار فراگیران قرار می‌گیرد و پس از آن مربیان در خصوص ساعت و سرفصل‌های حضوری به رفع اشکال و ارایه توضیحات تکمیلی می‌پردازند.


معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در ۹ ماهه گذشته از سالجاری ۳۸ هزار و ۲۴۰ نفر در سطح استان در قالب یکهزار و ۲۸۴ دوره از آموزش‌های هلال احمر بهره‌مند شده اند.

یاری اضافه کرد: این آموزش‌ها در سطح شهر‌ها و روستاها، برای کارکنان دستگاه‌های اجرایی، کارکنان شرکت ها، واحد‌ها و کارخانه‌های تولیدی و صنعتی، مراکز نظامی و انتظامی، مدارس، بوستان ها، محلات، مساجد، اعضای خانه‌های هلال، پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای و اعضای هلال احمر ارائه شده است.

فاطمه عسگری

ارسال نظرات
آخرین اخبار