بازدید مدیرعامل بانک تجارت از سبلان‌خودرو و سبلان‌پارچه

مدیر ستاد دیه استان اردبیل گفت: از اول سال جاری تاکنون ۱۸۱ نفر زندانی مالی و جرائم غیرعمد از زندان‌های این استان آزاد شده‌اند..
کد خبر: ۹۵۶۸۸۶۳
|
۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۳

بازدید مدیرعامل بانک تجارت از سبلان‌خودرو و سبلان‌پارچه

کلام‌الله محبوبی در گفتگو با خبرگزاری بسیج از اردبیل: با بیان اینکه از اول سال جاری تاکنون ۱۸۱ نفر زندانی مالی و جرائم غیرعمد از زندان‌های استان اردبیل آزاد شده‌اند، تصریح کرد: هفت نفر از این تعداد زن و مابقی مرد هستند که کل محکومیت و بدهی این زندانیان بیش از ۲۳۵ میلیارد تومان بود.

 وی اضافه کرد: برای تأمین محکومیت مالی زندانیان مالی و جرائم غیرعمد آزادشده در طی امسال بیش از ۵۰ میلیارد تومان گذشت گرفته شده و آورده خود مددجویان بیش از ۶ میلیارد تومان است.

 مدیر ستاد دیه استان اردبیل تصریح کرد: علاوه بر مبالغ گذشت و آورده خود مددجویان، مابقی مبلغ محکومیت زندانیان آزاد شده در طی امسال در استان اردبیل از طریق اعسار بیش از ۱۵۵ میلیارد تومان و از محل تسهیلات بانکی بیش از ۱۲ میلیارد تومان بوده است.

 وی کمک ستاد دیه استان اردبیل و کشور از محل کمک‌های خیرین را برای تأمین محکومیت ۱۸۱ زندانی آزاد شده از زندان‌های استان اردبیل در طی امسال را بیش از ۱۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ستاد دیه استان از محل کمک‌های خیرین بیش از ۶ میلیارد تومان از بدهی‌های زندانیان را پرداخت کرده است.

 محبوبی از آزادی ۸۲ نفر از زندانیان استان اردبیل با استفاده از مشاوره قضایی و مددکاری خبر داد و گفت: کل محکومیت این ۸۲ نفر بیش از ۱۶۲ میلیارد تومان بود؛ ولی ستاد دیه برای آزادی این زندانیان پولی پرداخت نکرده و تنها کمک مشاوره‌ای داشته است.

وی اضافه کرد: درصدد هستیم اقدامات مشاوره‌ای و مددکاری ستاد دیه از زندانیان تقویت شود.

 مدیر ستاد دیه استان اردبیل درباره برگزاری هشتمین جشن بانوان خیر در اردبیل نیز گفت: اردبیل در برگزاری این جشن پایلوت بوده و هشت سال است که با کمک خیرین، جشن گلریزان بانوان را باهدف آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی برگزار می‌کند.

وی افزود: عایدات جشن گلریزان بانوان اردبیل از سال ۹۵ تاکنون، بیش از چهار میلیاردتومانی بوده است و ۴۵ زن زندانی نیز از این طریق آزاد شده‌اند.

 محبوبی تصریح کرد: در هشتمین جشن گلریزان بانوان خیر استان اردبیل، ۳۰ نفر آزاد شدند که سه نفر خانم و ۲۷ نفر آقا بودند که بیش از ۴۵ میلیارد تومان مبلغ بدهی و محکومیت این زندانیان، از محل اعسار بیش از ۲۷ میلیارد تومان، از محل گذشت از شکایات بیش از ۱۲ میلیارد تومان، آورده ۷۰۰ میلیون تومان و کمک بلاعوض از محل کمک‌هایی خیرین ۲ میلیارد تومان، تأمین شده است.

 مدیر ستاد دیه استان اردبیل تصریح کرد: ستاد دیه در مواردی همچون دیه ناشی از حوادث رانندگی، دیه ناشی از حوادث کارگاهی، بدهی‌های مالی، مهریه و نفقه به زندانیان کمک می‌کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار