امام جمعه ماهدشت:

سربازانِ راه روشن سلیمانی، رذالت و جنایت دشمنان را تحمل نخواهند کرد/برگزاری هرچه باشکوه‌تر انتخابات پیش‌رو، تجلی مردم‌سالاری در نظام جمهوری‌اسلامی است

حجت السلام والمسلمین رادمرد امام جمعه ماهدشت خطبه‌ای مبنی بر گرامیداشت دهه مقاومت، میلاد با سعادت حضرت زهرا (س)، انتخابات و محکومیت حادثه تروریستی کرمان بیان کرد.
کد خبر: ۹۵۶۸۰۷۷
|
۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از البرز، متن خطبه حجت السلام والمسلمین رادمرد امام جمعه ماهدشت، مبنی بر گرامیداشت دهه مقاومت، میلاد با سعادت حضرت زهرا (س)، انتخابات و محکومیت حادثه تروریستی کرمان، به شرح زیر است:
سربازانِ راه روشن سلیمانی، رذالت و جنایت دشمنان را تحمل نخواهند کرد/برگزاری هرچه باشکوه‌تر انتخابات پیش‌رو، تجلی مردم‌سالاری در نظام جمهوری‌اسلامی است
یکی از روش‌های تربیتی فرزند معرفی الگو است و البته یکی از موثرترین لذا خدای متعال هم یکی از روش‌های تربیت و هدایت خورد را همین نکته قرار داده است در سوره احزاب /۲۱ می‌فرماید: (لَقَدْ کانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِمَنْ کانَ یَرْجُوا اللَّهَ وَ الْیَوْمَ الْآخِرَ وَ ذَکَرَ اللَّهَ کَثِیراً). براى شما در زندگى رسول خدا ص و عملکرد او سرمشق نیکویى بود براى آن‌ها که امید به رحمت خدا و روز رستاخیز دارند و خدا را بسیار یاد مى‏کنند" بهترین الگو براى شما نه تنها در این میدان که در تمام زندگى، شخص پیامبر ص است، روحیات عالى او، استقامت و شکیبایى او، هوشیارى و درایت و اخلاص و توجه به خدا و تسلط او بر حوادث، و زانو نزدن در برابر سختی‌ها و مشکلات، هر کدام مى‏تواند الگو و سرمشقى براى همه مسلمین باشد.
این ناخداى بزرگ به هنگامى که سفینه‏اش گرفتار سخت‏ترین طوفان‌ها، مى‏شود کمترین ضعف و سستى و دستپاچگى به خود راه نمى‏دهد، او هم ناخدا است هم لنگر مطمئن این کشتى، هم چراغ هدایت است، و هم مایه آرامش و راحت روح و جان سرنشینان. همراه دیگر مؤمنان، کلنگ به دست مى‏گیرد، خندق مى‏کند، با بیل جمع آورى کرده و با ظرف از خندق بیرون مى‏برد، براى حفظ روحیه و خونسردى یارانش با آن‌ها مزاح مى‏کند و براى گرم کردن دل و جان آن‌ها را به خواندن اشعار حماسى تشویق مى‏نماید، مرتبا آنان را به یاد خدا مى‏اندازد و به آینده درخشان و فتوحات بزرگ نوید مى‏دهد. از توطئه منافقان بر حذر مى‏دارد و هوشیارى لازم را به آن‌ها مى‏دهد. از آرایش جنگى صحیح و انتخاب بهترین روشهاى نظامى لحظه‏اى غافل نمى‏ماند، و در عین حال از راههاى مختلف براى ایجاد شکاف در میان صفوف دشمن از پاى نمى‏نشیند. " اسوة" در اصل به معنى آن حالتى است که انسان‏ به هنگام پیروى از دیگرى به خود مى‏گیرد و به تعبیر دیگرى همان تاسى کردن و اقتدا نمودن است، بنا بر این جمله‏ لَقَدْ کانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ مفهومش این است که براى شما در پیامبر ص تاسى و پیروى خوبى است، مى‏توانید با اقتدا کردن به او خطوط خود را اصلاح و در مسیر" صراط مستقیم" قرار گیرید. جالب اینکه: قرآن در آیه فوق این اسوه حسنه را مخصوص کسانى مى‏داند که داراى سه ویژگى هستند، امید به اللَّه و امید به روز قیامت دارند و خدا را بسیار یاد مى‏کنند.
لِمَنْ کانَ یَرْجُوا اللَّهَ وَ الْیَوْمَ الْآخِرَ وَ ذَکَرَ اللَّهَ کَثِیراً، در حقیقت ایمان به مبدء و معاد انگیزه این حرکت است، و ذکر خداوند تداوم بخش آن، بدون شک کسى که از چنین ایمانى قلبش سرشار نباشد، قادر به قدم گذاشتن در جاى قدمهاى پیامبر نیست و در ادامه این راه نیز اگر پیوسته ذکر خدا نکند و شیاطین را از خود نراند، قادر به ادامه تاسى و اقتدا نخواهد بود.
یک مثال تاریخی، امام على علیه السلام با آن شهامت و شجاعتش در همه میدانهاى جنگ که یک نمونه زنده آن غزوه احزاب است در سخنى که در نهج البلاغه از آن حضرت نقل مى‏فرماید: کُنَّا إِذَا احْمَرَّ الْبَأْسُ اتَّقَیْنَا بِرَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه وآله)، فَلَمْ یَکُنْ أَحَدٌ مِنَّا أَقْرَبَ إِلَى الْعَدُوِّ مِنْهُ. " هر گاه آتش جنگ، سخت شعله‏ور مى‏شد ما به رسول اللَّه پناه مى‏بردیم و هیچیک از ما به دشمن نزدیکتر از او نبود" وقتی خود پیغمبر اینگونه بودند، مؤمنان، لشگریان احزاب را دیدند، نه تنها تزلزلى به دل راه ندادند، بلکه گفتند وَ لَمَّا رَأَ الْمُؤْمِنُونَ الْأَحْزابَ قالُوا هذا ما وَعَدَنَا اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ صَدَقَ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ ما زادَهُمْ إِلَّا إِیماناً وَ تَسْلِیماً این همان است که خدا و رسولش به ما وعده فرموده، و خدا و رسولش راست گفته‏اند، و این ماجرا جز بر ایمان و تسلیم آن‌ها چیزى نیفزود" این نتیجه تاثیر الگو است.

۱۶ دی ماه سالروز شهادت سید حسین علم الهدی و یاران شهیدش در هویزه است که به روز شهدای دانشجو نامگذاری شده، رهبر معظم انقلاب درباره شهید علم‌الهدی و سایر حماسه‌آفرینان هویزه فرموده‌اند: «این جوانان با دست خالی به‌مقابله با دشمن می‌رفتند.
بیست الی سی جوانان با دست خالی؛ اما با دل استوار از ایمان و توکّل به‌پروردگار؛ آن‌گونه که حسین‌بن‌علی علیه‌السّلام، با جمع معدود، در مقابل دریای دشمن ایستاد، قلبش نلرزید، اراده‌اش سست نشد و تردید در او راه پیدا نکرد.
این جوانان، واقعاً همان‌طور بودند. من از شهید علم‌الهدی پرسیدم: شما از سلاح و تجهیزات چه دارید که این‌گونه مصمّم به‌جنگ دشمن می‌روید؟ دیدم این‌ها دلهایشان آن‌چنان به‌نور ایمان و توکّل به‌خدا محکم است که از خالی بودن دست خود هیچ باکی ندارند. وقتی که خبر شهادت «سیدحسین علم الهدی» را شنیدم، اول چیزی که به‌ذهنم آمد، شهادت حافظان قرآن در صدر اسلام بود». از ویژگی‌های شهید علم الهدی، انس بسیار زیاد وی با قرآن کریم است. سید حسین مصداق این فرمایش امام صادق علیه السلام است که: «هر جوان مؤمنى که در جوانى قرآن تلاوت کند، قرآن با گوشت و خونش مى‌آمیزد» (مَنْ قَرَاَ الْقُرآنَ وَ هُوَ شابٌّ مُؤمِنٌ اِخْتَلَطَ الْقُرآنُ بِلَحْمِهِ وَ دَمِهِ (الکافی، ج ۲، ص ۶۰۳)).
در خاطراتی آن شهید دارد: در اولین دستگیری سید حسین، او را در بند نوجوانان زندانی می‌کنند. پس از مدتی که به‌ملاقاتش رفتیم، دیدیم اوضاع سلول‌ها به‌شدت نامناسب است؛ سلول‌هایی بسیار کوچک، قدیمی و کاملاً غیر بهداشتی! از حسین سئوال کردیم: چه چیز لازم داری که برایت بیاوریم؟ گفت: فقط یک جلد قرآن برایم بیاورید. در سال ۵۳ که حسین را دستگیر کردند، او را به‌بند نوجوانان بردند.
زندانیان، نوجوانانی بزهکار بودند که به‌جرم دزدی و دعوا و... به‌زندان افتاده بودند. روز‌های اول، روز‌های سختی برای حسین بود، چون دائماً توسط بعضی از زندانیان مورد تمسخر قرار می‌گرفت، اما طولی نمی‌کشد که او با صبر و حوصله چند نفر از آن‌ها را نماز خوان می‌کند و دلبسته به‌خدا.
مأموران زندان ناگهان متوجه می‌شوند که همان نوجوانان بزهکار، حالا دارند به‌امامت سید حسین، نماز جماعت می‌خوانند و جلسه قرائت قرآن بر پا کرده‌اند. حسین را از بند خارج می‌کنند و با ریسمان، به‌درختی که در حیاط زندان بوده، می‌بندند و در هوای سرد زمستان رهایش می‌کنند؛ و خاطرات زیبای دیگر این خود الگویی است برای دانشجویان و جوانان ما در این عصر و زمانه.
مناسبت دیگر ۱۹ دی ماه است که جایگاه قیام ۱۹ دی ۱۳۵۶ در سیر تحولات انقلاب اسلامی، جایگاه ویژه‌ای است. برای اینکه این قیام مردمیِ روحانیت‌محور، آغازگر تحولی اساسی و بنیادین در انقلاب اسلامی بود که با برگزاری اربعین‌ها، نمونه‌ای درخشان از استفاده سیاسی از سنت‌های شیعه، به پیروزی انقلاب اسلامی و تأسیس نظام جمهوری اسلامی منجر شد و ۱۳ ماه بعد از وقوع قیام ۱۹ دی انقلاب اسلامی به پیروزی رسید. این قیام برکات و پیامد‌هایی در پی داشت که مهم‌ترین آن‌ها تسریع روند انقلاب اسلامی بود، ۱۹ دی، به فرصتی تاریخی برای یکسره‌کردن کار رژیم طاغوت تبدیل شد.
سکوت اختناقی را در هم شکست، بغض و خشم مردم از وضعیت بد کشور را منسجم، جهت‌دار و هدفمند کرد، شجاعت حضور در عرصه و میدان و روحیه شهادت‌طلبی را به ملت داد، و به برکت خون پاک شهیدان، سلسله قیام‌های اربعینی را به جریان انداخت و موج انقلاب را برای رژیم سفاک شاه مهار نشدنی کرد؛ لذا اهمیت ۱۹ دی بسیار بالاست و نباید از آن غفلت کرد و به فراموشی سپرد، یاد شهدای قیام ۱۹ دی ماه قم را گرامی می‌داریم.
برگزاری هرچه باشکوه‌تر انتخابات پیش‌رو، به‌عنوان تجلی مردم‌سالاری در نظام جمهوری‌اسلامی از موضوع‌هایی است که طی ماه‌های گذشته و در مناسبت‌های مختلف مورد تأکید رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است؛ راهبردی که «پایه تحول» و «راه‌حل مشکلات» به‌حساب می‌آید.
در چنین شرایطی برگزاری هرچه پرشورتر انتخابات اسفندماه الزاماتی دارد که رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با هزاران نفر از مردم خوزستان و کرمان به تبیین آن‌ها پرداختند.
براین‌اساس، برای تحقق راهبرد محوری برگزاری انتخاباتی با مشارکت حداکثری، با ۲ طیف مخاطب مواجه هستیم که فعالیت‌های آنان نقش مؤثری در تحقق «انتخابات پرشور و رقابتی» دارد؛ از یک‌سو مسئولان و دستگاه‌های حاکمیتی مخاطب اصلی رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب هستند و از سوی دیگر با طیف‌ها و قشر‌های مختلف و حتی متفاوت اجتماعی مواجهیم که از دیگر مخاطبان «باید‌های انتخاباتی» به‌شمار می‌روند، نهاد‌ها و مسئولان دولتی و حاکمیتی که از اصلی‌ترین مخاطبان رهنمود‌های انتخاباتی رهبر معظم انقلاب بوده‌اند؛ لذا حضرت آقا ۴ رویکرد را بیان فرمودند: «مشارکت پرشور»، «رقابت واقعی»، «سلامت حقیقی» و «امنیت کامل» که هم مخاطب مسئولان هستند و هم مردم عزیز، اما یک نکته مهم و مطالبه مهم و یک سوال اساسی آیا کسانیکه در بوجود آوردن وضعیت اقتصادی و آن همه خسارتی که زدند که مردم به خوبی هم می‌شناسند و هم تدابیر آن‌ها را با همه‌ی وجود درک کردند، باز هم می‌خواهند تصمیم سازی کنند؟ یک بخش مربوط به مردم است که موضوع را کامل درک می‌کنند و جلوتر از مسئولان هم حرکت می‌کنند، اما مسئولان مربوطه هم درک می‌کنند؟، با چه روی می‌خواهند برگردند، دیگر چه راهکاری مانده برای نجات این مردم که انجام ندادند و باقی مانده و با برگشت به مسئولیت‌های مهم، می‌خواهند انجام دهند، انقلابی گری آن است که ساکت نمانیم و مطالبه کنیم با منطق و دلیل بدور از حواشی که آن‌ها دوست دارند، اگر مردم شکایت دارند که هم ثبت شده است و هم فضای عمومی گویای این نکته است، چرا قوه قضائیه پاسخ قانع کننده‌ای در این خصوص ندارد؟ تا کی با مصلحت‌های خود ساخته باید آرمان‌های نظام قربانی شود بدست کسانیکه به زعم من اعتقادی به این آرمان‌ها و اهداف مردم ندارند، کاری نکنیم که جوابی در برابر شهدا نداشته باشیم؟ آن شهدایی که با افتخار و بدون منت و بدون چشم داشت از این و آن برای اسلام و انقلاب خون و جان دادند و جوابی در برابر پدر و مادران شهدا نداشته باشیم آن پدران و مادران شهدایی که با مظلومیت رفتند و برخی مانده اند و ما از برکت وجودیشان بهره مندیم. ان شاءالله پاسخی به این مطالبه هم داشته باشند.
در روز چهارشنبه ۱۳ دی ماه در روز میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علی‌ها و سالروز شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی ره حادثه تلخی رخ داد و همه ما متاثر از اون شدیم، جنایت هولناکی که جز از دست شقی‌ترین انسان‌ها از دست کسی دیگر بر نمی‌آید، ۸۴ نفر را به خاک و خون کشیدند و ۲۸۴ نفر مجروح، از زن و کودک و سایر افراد، ضمن تسلیت به مردم عزیز ایران اسلامی و خصوصا مردم عزیز و قهرمان کرمان، مطالبه ما همان مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) است که در پیام شان فرمودند: ملت ایران عزادار شد و خانواده‌های زیادی در سوگ جگر گوشه یشان و عزیزان خود غرق ماتم شدند. جنایتکاران سنگدل نتوانستند عشق و شوق مردم به زیارت مرقد سردار بزرگشان شهید قاسم سلیمانی را تحمل کنند.
بدانند که سربازانِ راه روشن سلیمانی هم رذالت و جنایت آنان را تحمل نخواهند کرد، چه دست‌های آلوده به خون بیگناهان و چه مغز‌های مفسد و شرارت‌زا که آنان را به این گمراهی کشانده‌اند، از هم اکنون آماج قطعی سرکوب و مجازات عادلانه خواهند بود.
بدانند که این فاجعه آفرینی پاسخ سختی در پی خواهد داشت، خب کشور‌های مختلف محکوم کردند و حتی برخی که تجربه برخورد ایران را دارند محکوم کردند و گفتند ما نقشی نداشتیم مانند آمریکا و رژیم کودک کش صهیونیستی هم گفت که ما اعلام نظر نمی‌کنیم، اما آمریکا گفت اسرائیل نقشی نداشته بعد از مدت زیادی که از حادثه گذشت، داعش به گردن گرفت که این نوع بیانیه دادن و نوع و محتوای آن بسیار مورد تردید است و انگشت اتهام به سوی رژیم صهیونیستی است، شکی در آن نیست، هم نوع عملیات و هم شیوه اجرایی آن طراحی آنهاست، جدای از این اگر آنطور که ادعا کردند باشد، سوال اینجاست، داعش را چه دولتی بوجود آورده و حمایت کرده، حضرت آقا در بیانشان دقیق اشاره کردند به مباشرین که فرمودند: دست‌های آلوده به خون بیگناهان و هم اشاره کردند به کسانیکه پدید آورنده‌ی این نوع حرکات هستند که فرموند: چه مغز‌های مفسد و شرارت‌زا که آنان را به این گمراهی کشانده‌اند، البته پاسخ قطعی و راهبردی و هوشمندانه باید باشد و مهم‌تر بازدارنده، اما یک نکته مهم که یک سیاست خباثت آلود دیگرهم آمریکا و رژیم صهیونیستی دنبال می‌کند و آن این است که اسرائیل نمی‌تواند جنگ طولانی انجام دهد و فراری از جنگ فرسایشی است لذا باید یک قدرتی را درگیر کند که بتواند خودش را از منجلاب بیرون بیاورد و جامعه جهانی را همراه خودش کند و آمریکا همین مسیر را تقویت می‌کند و آن هم عصبانی کردن ایران است بواسطه ترور‌ها و حوادث غمبار برای ورود مستقیم آن که اینکه عرض شد پاسخ باید قاطع، هوشمندانه و بازدارنده باشد بخشی بخاطر این است نه اینکه ما هراسی و ترسی از مواجه شدن با اسرائیل داریم، ما عاشق مبارزه با اسرائیل هستیم و منتظر همچو روزی هستیم، این را امام با ما آموخت، اما مصلحت کلی اسلام و انقلاب هم هست، اما راهبرد اصلی ما محو رژیم صهیونستی است و اسرائیل از این رنج می‌برد، اسرائیلی که می‌گوید پنجمین ارتش قدرتمند دنیا را دارد، دردش از این است که یک گروه مجاهد فلسطینی او را تحقیر کرده و از بین می‌برد و در باتلاق فرو رفته و دست و پا می‌زند و بإذن الله این زوال سرعت خواهد گرفت و همه شاهد فتح قدس خواهیم بود و این یک نبرد آخر الزمانی ست، نبرد حق و باطل است، تمام حق در برابر تمام کفر و إِنَّ الْبَاطِلَ کَانَ زَهُوقًا.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار