وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

راه‌اندازی هفتمین گذرگاه ایران- جمهوری آذربایجان در ایمیشلی

اردبیل- وزیر راه و شهرسازی گفت: هفتمین گذرگاه ایران – جمهوری آذربایجان در منطقه ایمیشلی پارس آباد راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۹۵۶۷۱۳۵
|
۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱

راه‌اندازی هفتمین گذرگاه ایران- جمهوری آذربایجان در ایمیشلی

مهرداد بذرپاش در گفت‌وگو با بسیج، اظهار کرد: بعد از افتتاح راه آهن اردبیل – میانه در سال‌جاری با حضور رییس جمهور، عملیات احداث راه آهن اردبیل – پارس‌آباد شروع می‌شود.

وی تصریح کرد: این مسیر به طول ۲۴۰ کیلومتر خواهد بود و قطعاً به سختی محور اردبیل – میانه نخواهد بود و به لحاظ تپوگرافی و مسطح بودن زمین خط ریلی اردبیل به پارس‌آباد با سرعت بیشتر اجرا می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: ما توافقی را با کشور آذربایجان داشتیم که امروز در کمیسیون مشترک ایران و آذربایجان یادآوری شد تا قطعاً پارس‌آباد به ایمیشلی و جمهوری آذربایجان وصل شده و از این طریق به حوزه قفقاز و روسیه متصل شویم.

بذرپاش افزود: با احداث این قطعه پارس‌آباد به بارانداز ریلی تبدیل خواهد شد و عملاً یک گذرگاه جدید راه می‌افتد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: گذرگاه پنجم امروز در آستارا راه‌اندازی شد و گذرگاه ششم آق‌بند و گذرگاه هفتم نیز ایمیشلی در پارس‌آباد است که امکان اتصال خط ریلی مطمئن را به کشور آذربایجان فراهم می‌آورد.

بذرپاش اضافه کرد: با این اقدام کریدور شمال به جنوب شکل می‌گیرد و عملاً تمام پروژه‌های کریدوری در قالب تکمیل زنجیره ایران راه انجام می‌شود.

وی بیان کرد: امیدواریم با این اقدام و اتصال خط ریلی شمال به جنوب، استان اردبیل نیز به شاهراه اصلی کریدور شمال به جنوب کشور متصل شده و بتوانیم از این ظرفیت عظیم در تقویت مبادلات مرزی استفاده کنیم.

اصلاح یک‌هزار و ۷۰۰ نقطه حادثه‌خیز در کشور

وزیر دولت سیزدهم به فعالیت‌های حوزه راهداری اشاره کرد و ادامه داد: در کنار خرید تجهیزات و ماشین‌آلات جدید راهداری و واگذاری آن به استان‌های سردسیر همچون اردبیل، به خود استان مجوز داده شده تا خرید ماشین‌آلات راهداری را انجام دهد.

بذرپاش در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: تا پایان دولت سیزدهم قرار است یک‌هزار و ۷۰۰ نقطه حادثه‌خیز در کشور اصلاح شود که امسال ۴۰۰ مورد از این نقاط اصلاح شده و تصادفات به حداقل می‌رسد.

وی تصریح کرد: هفت نقطه در استان اردبیل اصلاح شده و هفت مورد نیز با همکاری پلیس اصلاح و تجهیز جاده‌های این استان به دستگاه‌ها و فناوری‌های نوین شکل می‌گیرد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: بخشی از نوسازی ناوگان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از طریق تولیدات داخلی انجام شده و در صورت نیاز بخشی نیز از طریق واردات تأمین خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار