امام جمعه فراهان

بزرگترین پیام حماسه ۹ دی پیوند با ولایت است

امام جمعه فراهان بزرگترین پیام حماسه ۹ دی را پیوند با ولایت دانست و گفت: 9 دی‌ماه نگینی در تاریخ انقلاب اسلامی است، این روز آگاهی و پیوند امت با امام خودشان است.
کد خبر: ۹۵۶۶۵۸۰
|
۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۷

حماسه 9 دی نگینی در تاریخ انقلاب اسلامی

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از فراهان؛  حجت‌الاسلام سوری امام جمعه فراهان پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت حماسه ۹ دی در فراهان گفت: نُه دیماه نگینی در تاریخ انقلاب اسلامی است، این روز آگاهی و پیوند امت با امام خودشان است. بصیرت و آگاهی از زمان پیدایش انسان تا عصر حاضر وجود داشته است و همیشه دشمنان از جهل مردم استفاده کردند. وی افزود: منافقین همواره به نیرنگ متوسل شدند تا پیامبر(ص)در ابلاغ رسالت موفق نباشد و کم نبودند ابوجهل‌هایی که کارشکنی می‌کردند اما رسول خدا(ص) روشنگری می‌کرد.

 امام جمعه فراهان گفت: در زمان حضرت امیرالمومنین علی(ع) این مخالفت‌ها اوج گرفت. حضرت در بحث روشنگری آگاهی مردم تلاش کردند اما همچنان عده‌ای به دنبال کارشکنی و ایجاد هجمه بودند. حجت الاسلام سوری تصریح کرد: کسی که به مقدسات اهانت می‌کند، مکتب اسلام حکم او را بیان کرده است. کسی که علیه امام(ع) خروج کند به عنوان مفسد فی الارض باید با وی برخورد شود. امام جمعه فراهان گفت: در فتنه ۸۸ هم افرادی که خط قرمزهای نظام را زیر پا گذاشتند، حکم‌شان محاربه است. البته مقام معظمر رهبری بر اساس رأفت اسلامی با آن‌ها برخورد کرده‌اند.

9 دی در هم پیچنده فتنه گران

وی افزود: در صدر اسلام، هجرت پیامبر و فتح مکه یوم الله است. در انقلاب اسلامی هم ما روزهایی یوم الله هستند، ۲۲ بهمن، ۱۷ شهریور و یکی از روزهای یوم الله نُه دیماه است که طومار فتنه‌گران درهم پیچیده شد. حجت الاسلام سوری اظهار کرد: در مسئله ولایت‌مداری و پایبندی به اصل انقلاب تنها شعار کافی نیست. به فرمایش حضرت علی(ع) مومن باید اموالش را سپر جان و جانش را سپر دین قرار دهد و از ولایت و رهبری دفاع کنیم و با تمام توان روشنگری کنیم. امام جمعه فراهان گفت: باید در مکتب اسلام و انقلاب آنچه آموخته‌ایم، اجرا کنیم و در رأس این‌ها خدمت به مردم است. باید کار ولی نعمتان را راه بندازیم و دشمن هم از این هراس دارد و عصبانی می‌شود. به مردم خدمت‌رسانی کنیم. گره از مشکلات باز کنیم و موانع را برداریم، کسی که کار مردم را راه نیندازد، پازل دشمن را کامل می‌کند. وی افزود: راه امام (ره) و شهدا خدمت‌رسانی به مردم است. نباید وعده‌های مسئولین به مردم روی زمین بماند و خدمت‌رسانی به مردم را سرلوحه خود قرار دهند. حجت الاسلام سوری تصریح کرد: براساس مکتب و فرمایشات امام(ره) و رهبری مسیری طی کنیم که دوستداران نظام را خوشحال کند. دشمنان تمام تلاش خود را برای نارضایتی و ناراحتی مردم به‌کار بسته‌اند. امام حمعه فراهان با اشاره به بصیرت مردم در حماسه نُه دیماه خاطرنشان کرد: با مدیریت رهبری و تبعیت مردم و روشنگری علما به خصوص آیت‌الله مصباح قائله فتنه ۸۸ خنثی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار