صاحبان آثار تاریخی ثبت شده دارای مالکیت خصوصی در اردبیل تسهیلات می‌گیرند

معاون میراث‌ فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی ، استان اردبیل از اعطای تسهیلات به آثار ثبت شده دارای مالکیت خصوصی در قالب طرح کمک‌های فنی و اعتباری به بخش غیردولتی حوزه میراث‌ فرهنگی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۶۵۹۰۳
|
۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۹

صاحبان آثار تاریخی ثبت شده دارای مالکیت خصوصی در اردبیل تسهیلات می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، علیرضا دباغ عبداللهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: این تسهیلات به منظور حمایت از مالکین بناهای تاریخی و با هدف حفظ و احیای مواریث فرهنگی پرداخت می‌شود و مالکین خصوصی آثار ثبت شده و یا واجد ارزش تاریخی می‌توانند از تسهیلات اعطایی تا سقف ۱۰ میلیارد ریال استفاده نمایند.

او تاکید کرد: بر اساس شرایط موجود برای این تسهیلات ، بنای تاریخی باید مالکیت خصوصی داشته باشد و مالک کارمند دولت نباشد، بنای تاریخی الزاما دارای کاربری باشد و بناهای تاریخی ثبتی واقع در روستاها در اولویت خواهد بود.

دباغ عبداللهی ادامه داد: در این مورد بناهایی که تاکنون از وزارت میراث‌ فرهنگی تسهیلات دریافت نکرده‌اند در اولویت خواهند بود و بانک عامل طرح توجیه فنی و اقتصادی، اعتبار و توان متقاضی را بررسی خواهد کرد و بهره بانکی تسهیلات متعاقبا اعلام می‌شود.

معاون میراث‌ فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل همچنین گفت: متقاضیان می‌توانند تا تاریخ ۱۰ دی ماه ۱۴۰۲ با ارائه مدارک خود شامل تصاویر وضعیت موجود بنا، کپی شناسنامه و کارت ملی مالک، کپی سند مالکیت و طرح مرمت و احیا پروژه درخواست خود را برای دریافت این تسهیلات به اداره کل میراث‌ فرهنگی استان اردبیل ارائه کنند.

به گزارش بسیج؛ اغلب خانه‌های تاریخی اردبیل به رجال، تجار و شخصیت‌های مهم و تاثیرگذار دوران مختلف تعلق داشته و اکنون نیز سرپا مانده‌اند، در محدوده بافت تاریخی اردبیل بنا شده اند و بیش از ۳۵ باب خانه تاریخی شناسایی شده است.

استان اردبیل با پیشینه تاریخی غنی و قابل تامل در ۱۲ شهرستان در شمال ایران واقع شده است.

ارسال نظرات