مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه خمین تاکید کرد

تکریم مادران و همسران شهدا یعنی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه خمین گفت: در حقیقت تکریم مادران و همسران شهدا یعنی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ترویج فرهنگ سخاوت و شجاعت، ترویج فرهنگ ولایت‌پذیری و ترویج فرهنگ مقاومت و ایستادگی در برابر زور و ستم است.
کد خبر: ۹۵۶۵۷۱۶
|
۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۶

حجت‌الاسلام محمدسعید خزائی مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه خمین، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی در خمین؛ در آستانه سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س)، ضمن تأکید بر تکریم مادران و همسران شهدا گفت: جناب فاطمه بنت حزام معروف به ام‌البنین کلابیه از همسران بسیار با عظمت امام امیرالمؤمنین علیه‌السلام بعد از شهادت صدیقه طاهره حضرت زهرا سلام‌الله علیها است، ایشان بانویی با فضیلت و عظمت بود، خانمی که وفاداری، ادب، ولایت دوستی و ولایت‌پذیری، شجاعت و صبر بخشی از فضایل او به شمار می‌رود.

وی افزود: بانویی که در حق فرزندان حضرت زهرا سلام‌الله علیها به‌ تمام‌ معنا مادری کرد و چهار فرزند پسر خویش را به‌ عنوان خادم یادگاران دختر رسول خدا(ص) تربیت نمود و در واقعه عاشورا بدون هیچ چشم‌داشتی فرزندان خود را در راه امام زمانشان تقدیم کرد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه خمین تصریح کرد: ام‌البنین سلام‌الله علیها بانویی است که ایثار و محبت و سخاوت از دیگر صفات و ویژگی‌های او به شمار می‌رود، ایشان ایستادگی در کنار امام زمان خویش و کنیزی منزل ام‌الائمه حضرت زهرا سلام‌الله علیها را افتخار می‌دانست و تاریخ به حالات معنوی و تربیتی قرآنی این بانوی بزرگوار گواه است.

حجت‌الاسلام خزائی گفت: سالروز رحلت ام‌البنین سلام‌الله علیها در تقویم به‌ عنوان روز تکریم مادران و همسران شهدا ثبت شده است؛ در حقیقت تکریم مادران و همسران شهدا یعنی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ترویج فرهنگ سخاوت و شجاعت، ترویج فرهنگ ولایت‌پذیری و ترویج فرهنگ مقاومت و ایستادگی در برابر زور و ستم است.

وی افزود: این وظیفه همه‌ی آحاد جامعه است که خانواده شهدا را تعظیم و تکریم کنند، شهدایی که با تأسی از فرزندان ام‌البنین علیهم‌السلام در پیروی از امام خویش در دفاع از کیان اسلام و اعتلای کلمه «الله» دریغ نکرده و تا آخرین‌ نفس و قطره خود در برابر ستمگران ایستادگی کردند، در واقع تکریم آنها یعنی محافظت و مراقبت از هویت جامعه شکل‌ گرفته امروزی ما است که بر اساس دستورات قرآن و با آبیاری از خون پاک شهدا شکل‌ گرفته است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار