استاندار اردبیل:

آمارهای ثبت احوال نیاز به تحلیل دقیق دارد

اردبیل- استاندار اردبیل گفت: تمام آمارهای ثبت احوال نیاز به تحلیل دقیق دارد تا برنامه‌ریزی‌ها بر همین اساس انجام شود.
کد خبر: ۹۵۶۵۶۲۳
|
۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴

آمارهای ثبت احوال نیاز به تحلیل دقیق دارد

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، سید حامد عاملی در مراسم تجلیل از فعالان عرصه ثبت احوال در اردبیل، اظهار کرد: اساسی‌ترین اطلاعات و آمارهای جمعیتی توسط ثبت احوال جمع‌آوری و در اختیار دستگاه‌ها قرار می‌گیرد تا مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی به اهمیت ثبت وقایع حیاتی به صورت دقیق و به روز اشاره کرد و گفت: ثبت وقایع حیاتی در موعد مقرر در استان اردبیل بسیار مهم و تأثیرگذار است و برنامه‌ریزی‌ها را هدفمند و واقع‌بینانه خواهد کرد.

استاندار اردبیل به سالگرد تأسیس ثبت احوال و فعالیت‌های متنوع این مجموعه اشاره کرد و افزود: با راه‌اندازی پایگاه اطلاعات جمعیتی امکان ارائه خدمات متنوع در دستگاه‌های اجرایی بدون مدارک کاغذی امکان‌پذیر بوده و نیازی به ارائه مدارک هویتی نیست.

عاملی تصریح کرد: باید ادارات به سرعت به این سامانه وصل شده و بدون دریافت مدارک کاغذی زمینه رضایتمندی مردم را با تنوع خدمات ارائه شده فراهم آورند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ثبت احوال در مطلوبیت و ارائه خدمات در سریع‌ترین زمان پیشقدم بوده و در این عرصه فعالانه حضور دارد.

عاملی اضافه کرد: موضوع دیگر تحلیل این آمارها و برنامه‌ریزی دقیق بر همین اساس است که ضرورت دارد در این بخش نیز هدف‌گذاری به شکل مناسب و درست انجام شود.

وی ثبت دقیق و به روز ولادت، ازدواج، طلاق، فوت و سایر اطلاعات ثبت‌محور را یادآور شد و بیان کرد: ما بر همین اساس می‌توانیم آمار دقیق و تحلیلی واقع‌بینانه از سیاست‌های فرزندآوری داشته و برای آینده و افق روشن هدف‌گذاری انجام دهیم.

استاندار اردبیل در ادامه سخنان خود یادآور شد: گزارش‌های آماری سه ماهه ثبت احوال از طرق مختلف باید اطلاع‌رسانی و در کارگروه‌های فرهنگی و اجتماعی مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

در این مراسم مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل نیز با گرامیداشت یکصد و پنجمین سالروز تأسیس ثبت احوال تصریح کرد: پروژه‌های متعدد و آمارهای ثبتی متنوع توسط همکاران ثبت احوال ضبط و ثبت می‌شود و تأثیرات عظیم ثبت احوال در خدمت رسانی دستگاه‌های اجرایی بسیار مهم و ارزشمند است.

وحید خلوصی گفت: ثبت احوال در رویدادهای مختلف به ویژه ایام انتخابات آمادگی ارائه خدمات سریع و در فاصله زمانی کوتاه را به مراجعین برای دریافت مدارک هویتی و سجلی دارد.

به گزارش بسیج، در این مراسم از پیشکسوتان و رؤسای ادارات ثبت احوال با اهدای لوح سپاس و هدایایی قدردانی شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار