خبرهای داغ:

افتتاح بزرگترین پردیس تخصصی هوش مصنوعی و تولید محتوای دیجیتال کشور بزودی در شاهرود

شاهرود_ رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان گفت: بزرگترین پردیس تخصصی هوش مصنوعی و تولید محتوای دیجیتال کشور در حال تکمیل و تجهیز است و بزودی افتتاح خواهد شد.
کد خبر: ۹۵۶۴۲۹۱
|
۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۵

افتتاح بزرگترین پردیس تخصصی هوش مصنوعی و تولید محتوای دیجیتال کشور بزودی در شاهرودبه گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان سمنان؛ محسن نظری در افتتاحیه پنجمین رویداد ملی تولید محتوای دیجیتال بسیج استان سمنان و اولین رویداد دانش‌آموزی تولید محتوای دیجیتال در استان سمنان با همکاری پارک علم و فناوری استان سمنان و سازمان فضای مجازی بسیج استان در سالن جلسات پارک علم و فناوری استان در شاهرود ضمن خیرمقدم به مدعوین در رویداد به منظور آشنایی بیشتر شرکت‌کنندگان با پارک استان و دامنه خدمات و فعالیت‌های آن، به ارایه‌ مختصری در این خصوص پرداخت و گفت: در حال حاضر ۵۵ پارک علم و فناوری در سطح کشور داریم، که پارک استان با بیش از بیست سال سابقه از جمله‌ی قدیمی‌ترین این پارک‎‌هاست و این پارک در آخرین رتبه‌بندی صورت گرفته توسط وزارت عتف و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری جزو پنج پارک سطح یک کشور قرار دارد.


نظری افزود: پارک استان دبیر منطقه سه فناوری کشور نیز می‎باشد که در حال حاضر بالغ بر ۴۰۰ شرکت و واحد فناور را در سطح استان سمنان تحت پوشش دارد.


رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان، گردش مالی این شرکت‌ها را ۸۷۰۰ میلیارد تومان در استان اعلام کرد.
او به چند مورد از شرکت‌های برجسته مستقر در پارک استان اشاره کرد و گفت: برگزیدگان این رویداد نیز مشمول حمایت‌های ویژه پارک در نمونه‌سازی، تجاری‌سازی و توسعه‌ی محصول خود خواهند شد.


نظری در بخش بعدی سخنان خود از اهمیت فضای مجازی و اقتصاد دیجیتال گفت و افزود: اولویت اول پارک استان سمنان در ۱۰ سال آینده حوزه‌ی اقتصاد دیجیتال و هوش مصنوعی خواهد بود و این بدلیل اهمیت بسیار زیاد این حوزه در دنیای امروز است.


او به ایجاد بزرگترین پردیس تخصصی هوش مصنوعی و تولید محتوای دیجیتال کشور اشاره کرد که توسط پارک علم و فناوری استان سمنان در حال تکمیل و تجهیز است و بزودی افتتاح خواهد شد.
نظری گفت: وجود امکانات و فضا‌های ویژه و حرفه‌ای و متنوع تولید محتوا در این پردیس تخصصی که در زمینی به مساحت سی‌هزار مترمربع عرصه و ۷۲۰۰ متر مربع اعیان در حال تکمیل است، آن را به مرکزی منحصربفرد در کشور تبدیل کرده است.


انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار