وصیت‌نامه شهید «مهدی ناصری»؛

جهاد در راه خدا مایه عزت و شرف است

در بخشی از وصیت‌نامه شهید «مهدی ناصری» آمده است: ای امت قهرمان! فرصت‌ها را غنیمت بشمارید و به سوی جبهه‌ها بشتابید و راه شهدا را ادامه دهید که تنها و تنها جهاد است که مایه عزت و شرف ماست و بالاخره شهادت است که پایان‌بخش زندگی ماست.
کد خبر: ۹۵۶۴۰۶۴
|
۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۶

جهاد در راه خدا مایه عزت و شرف است

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سردار شهید «مهدی ناصری» در دوم فروردین 1341، در یک خانواده مذهبی پا به عرصه وجود گذاشت. پس از اخذ مدرک دیپلم به خیل جهادگران سازندگی پیوست. با شروع جنگ در کسوت سبزپوشان توحید در آمد و در جبهه های نور علیه ظلمت حضور یافت. و روشنی ها را در نوردید. در عملیات های مختلف از جمله رمضان، بیت المقدس ، والفجر مقدماتی و الفجر 1،2،3،4،8، خیبر ، بدر، کربلای 5،4 حضور یافت و با پذیرش مسئولیت های خطیری همچون فرماندهی گردان ولی عصر(عج)، قائم مقامی فرماندهی سپاه ساوه و... کاردانی و پشتکار خویش را در خدمت و دفاع آرمانهای مقدس و معنوی اثبات نمود. سردار شهید «مهدی ناصری» ستاره درخشانی بود که در آسمان مهربانی ها درخشید با خوبی ها انس گرفت و در کوی جهاد گام برداشت تا به سر منزل مقصود رسید از تبار مردان نیک اندیشی بود که استواری ایمان را با نیک اندیشی در آمیخت. تواضع و فروتنی از ویژگی های اخلاقی او بود.

سرانجام در اول دی ماه سال 1366 نخل وجودش در خون نشست و به دیدار افلاتیان شتافت. شلمچه - قتلگاه آن شهید - عطر خون و حماسه او را هنوز در مشام دارد.

فرازی از وصیت‌نامه شهید:

 اگر این جنگ بیست سال هم طول بکشد، ما ایستاده‌ایم. ما ملتی هستیم بزرگ که ناممان را در تاریخ ثبت کرده‌اند. ملتی که متکی به شرق و غرب نیست و فقط به خدا امید داریم. گاهی فکر می‌کنم باید هزاران هزار شکر خدا را به جا آورم که در چنین وضعیتی زنده هستم تا بتوانم در راه حق جهاد کنم و جان ناقابل خودم را که امانتی بیش نیست در راه اسلام و قرآن فدا نمایم.

ای جوانان! ای عزیزان! ای امت قهرمان! فرصت‌ها را غنیمت بشمارید و به سوی جبهه‌ها بشتابید و راه شهدا را ادامه دهید که تنها و تنها جهاد است که مایه عزت و شرف ماست و بالاخره شهادت است که پایان‌بخش زندگی ماست. ان‌شاءالله و اگر مورد قبول درگاه خداوند قرار گیرد که خون حسین(علیه السلام) در رگ‌هایمان می‌جوشد و ما پیرو همان طریق و راه و مکتبیم. راهی که همه رفتنی هستیم و ماندنی فقط خداست؛ پس چه بهتر از این که جان خود را فدا کنیم که رضای خدا در آن است و اما پیامی به امت شهیدپرور: مبادا دست از امام(قدس سره) بردارید و همیشه و در همه حال دعاگوی او باشید؛ او بود که اسلام را نجات داد؛ او رهبری مقاوم است و پایدار و پدری است برای ملت. 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار