رتبه ۲۷ اردبیل در کنکور قابل قبول نیست

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: رتبه ۲۷ استان اردبیل در کنکور و سرانه آموزشی و پرورشی پایین‌تر در شأن استان اردبیل نیست.
کد خبر: ۹۵۶۳۶۹۴
|
۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷

رتبه ۲۷ اردبیل در کنکور قابل قبول نیست

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، سید کمال‌الدین میرجعفریان در مراسم معارفه مدیرکل نوسازی مدارس در اردبیل، اظهار داشت: اولویت استان تکمیل زیرساخت‌های آموزشی و پرورشی و توجه جدی به رکن رکین نظام تعلیم و تربیت به ویژه معلمان و دانش‌آموزان است.

وی تصریح کرد: باید در کشور عدالت آموزشی بر اساس شاخص جمعیت و همچنین کمبود فضاهای آموزشی مورد توجه قرار گیرد که استان اردبیل از سرانه آموزشی مطلوب فاصله بسیار زیادی دارد.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: در برخی از شهرهای این استان سرانه آموزشی حتی کمتر از 2 متر مربع است در حالی که در برخی از استان‌های برخوردار این سرانه به هشت متر مربع می‌رسد.

میرجعفریان افزود: انتظار می‌‌رود در دولت سیزدهم وزارت آموزش و پرورش  به ویژه نوسازی مدارس به تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و شاخص در استان‌های محروم کمک کند که نمونه آن مدرسه دارالفنون در اردبیل است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال شاهد بهره‌برداری آن باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: متأسفانه در دولت گذشته شاخص توسعه‌یافتگی فضاهای آموزشی استان اردبیل 5.75 صدم متر مربع اعلام شده در حالی که این عدد واقعیت ندارد و به طور متوسط شاخص این استان چهار متر مربع است.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل اضافه کرد: این آمارهای غلط نه تنها بی اعتمادی تولید می‌کند بلکه مسئولان کشوری را به عدم برنامه‌ریزی درست در توجه به مناطق محروم در مسیر انحراف قرار می‌دهد که ضرورت دارد واقعیت‌ها برای مردم تبیین شود.

میرجعفریان بیان کرد: هر چند در اردبیل ما با مشکل اساسی ترافیک و شهرسازی روبه‌رو هستیم اما مجوز مولدسازی به آموزش و پرورش داده شده تا فضاهای آموزشی خود را در بهترین شرایط تبدیل به احسنت کنند.

معاون استاندار اردبیل با قدردانی از همراهی خیرین در ساخت و توسعه فضاهای آموزشی یادآور شد: ساخت یک‌هزار کلاس درس در استان شروع شده که خیرین برای احداث سه هزار کلاس درس آستین همت بالا زده‌اند.

در این مراسم مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از آغاز توزیع شیر رایگان از شنبه هفته آینده در استان خبر داد و تصریح کرد: 113 هزار دانش آموز ابتدایی هفته‌ای 2 بار از شیر رایگان استفاده خواهند کرد.

کلام‌الله صفری به احداث 370 پروژه مدرسه‌سازی، ساخت نمازخانه، سالن ورزشی و چمن مصنوعی اشاره کرد و گفت: در این زمینه باید از ظرفیت مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان بیشتر استفاده کنیم.

وی به راه‌اندازی شورای تخصصی و فنی هماهنگی ادارات زیرمجموعه آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: در این جلسات سعی خواهیم کرد تا کاستی‌ها را با نگاه اولویت‌دار برطرف کنیم.

مدیرکل جدید نوسازی مدارس استان اردبیل نیز در این مراسم پیشرفت علمی را مرهون زیرساخت مدرسه و جهاد مقدس در ساخت و توسعه کمی و کیفی فضاهای آموزشی اعلام کرد و گفت: در سند تحول آموزش و پرورش بر مدرسه‌سازی کیفی و تجهیز کلاس‌های درس تاکید شده است.

بهزاد محمدی خلف‌لو در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تلاش خواهیم کرد تا در کنار ارتقای سرانه آموزشی، استانداردسازی سیستم گرمایشی و برچیدن بخاری‌های گازسوز را در اولویت قرار داده و در کنار آن در ساخت پنج هزار کلاس درس همت کنیم.

سرپرست نوسازی مدارس استان نیز با اشاره به خدمات یک ساله خود در استان اضافه کرد: در این مدت در کنار استانداردسازی 500 کلاس درس، با همراهی خیرین موفق شدیم بیش از 20 پروژه را در مناطق مختلف استان به سرانجام برسانیم.

سید احد شیرین‌نژاد بیان کرد: در کنار برچیدن مدارس کانکسی بالای 10 دانش‌آموز جمعیت، سعی کردیم تا به معیشت همکاران و همچنین بهبود وضعیت کارکنان نوسازی مدارس تلاشی جدی انجام دهیم.

به گزارش تسنیم، در این مراسم از زحمات یک ساله سرپرست اداره کل نوسازی مدارس قدردانی و «بهزاد محمدی خلف‌لو» به عنوان مدیرکل جدید نوسازی مدارس استان اردبیل معرفی شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار