خبرهای داغ:

خواسته کارآفرینان در نمایشگاه اقتصاد به توان مردم

چهارمین نمایشگاه اقتصاد مقاومتی به توان مردم طرح حمایت از مشاغل خرد خانگی، دستاورد‌های صندوق‌های قرض الحسنه مردم یار بسیج به همت بسیج سازندگی و جامعه بسیج زنان شهرستان در بافق برپا شد.
کد خبر: ۹۵۶۳۶۵۴
|
۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۰

به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان خبرگزاری بسیج-از بافق، به بهانه هفته بسیج، چهارمین نمایشگاه اقتصاد مقاومتی به توان مردم طرح حمایت از مشاغل خرد خانگی، دستاورد‌های صندوق‌های قرض الحسنه مردم یاربسیج به همت بسیج سازندگی و جامعه بسیج زنان شهرستان در بافق برپا شد و ۶۰ کارآفرین محصولات خود را در زمینه مواد غذایی، کیف، اکسسوری سنگ مصنوعی، چادر، پوشاک و سایر موارد را به مردم عرضه داشتند، در این باره خبرنگار ما؛ در جمع بانوان کارآفرین حضور یافته و با تنی چند از آنان به گفتگو پرداخته است.

"خانم زینلی"، کارآفرینی از اعضای پایگاه مقاومت حضرت رقیه (س) که محصولات نظم دهنده کشو، آویزخودرو، انواع کاور لباس را با هنر دست خویش مهیا و این حرفه را در زمان شیوع ویروس کرونا آموخته است، در گفتگو به میزان فروش محصولات خویش در این نمایشگاه اشاره داشت و افزود: با توجه به کیفیت پارچه و قیمت مناسب اجناس؛ خوشبختانه در این نمایشگاه فروش نسبتاً خوبی داشته ام.

وی با حالت تاسف تصریح کرد: نمایشگاه رو به پایان است و جهت کسب درآمد بایستی انتظار برپایی نمایشگاه بعدی بمانیم.

سپس به سراغ غرفه پایگاه مقاومت ریحانه از روستای ماسوله استان یزد که میزی از انواع سبزیجات خشک و شیرینی جات، قاووت، مربا و ترشی‌های پاییزی با نظمی دلنشین ردیف بود، رفتیم؛ که فروشنده خود را "خانم رقیه خالقی" معرفی کرد و گفت: این محصولات از اعضای پایگاه روستای قطرم می‌باشد، بنده به عنوان یکی از این اعضا همانند سال‌های گذشته به عنوان فروشنده در این نمایشگاه حضور دارم و با قاطعیت می‌گویم؛ این دوره از لحاظ مکان و امکانات نسبت به نمایشگاه‌های قبل بسیار بهتر است و نیز افراد بسیاری تا به امروز که آخرین روز از نمایشگاه می‌باشد جهت بازدید و خرید حضور یافتند.

وی در خصوص قیمت اجاره غرفه در نمایشگاه بیان داشت: به همت بسیج سازندگی به صورت کاملا رایگان در این نمایشگاه حضور یافته و هیچ اجاره‌ای از ما دریافت نشده است.

خانم خالقی، از مسئولین مربوطه خواستار شد: جهت راه‌اندازی بازارچه دائمی برای فروش محصولات تولیدی در مشاغل خانگی تدابیری بیندیشند.

غرفه‌ای دیگر " خانم خالقدادی" عضو پایگاه مقاومت مائده از روستای جزستان که وی در ابتدا محصولات را کاملاً ارگانیک و طبیعی معرفی کرد و گفت: به همت اعضای این پایگاه تمامی محصولات از اهالی میانسال و خانواده‌های کم برخوردار روستا که توانایی حضور در نمایشگاه را نداشتند جمع آوری و در این مکان به فروش گذاشته شده است.

وی با توجه به این‌موضوع که تا نمایشگاه بعدی محصولات انبار خواهد شد، خاطرنشان کرد: اگر نمایشگاه به صورت دائم برپا شود؛ ما خواهران بسیجی جهت کمک به افراد نیازمند و میانسال حاضر به عرضه محصولات این دسته از افراد خواهیم بود تا در انبار منازلشان انباشته نشود.

جهادگرفعال با خرسندی گفت: از این بابت بسیار خدا را شاکرم که دعای خیر این عزیزان بدرقه راه گروه جهادی است.

در ادامه گزارش، فردی که برکت سفره را برای فروش به نمایشگاه آورده بود، خود را "خانم جعفری" معرفی کرد و به صحبت پرداخت: به علت عدم دسترسی به آرد سهمیه‌ای جهت پخت نان محلی به اجبار با سهم آرد اطرافیان اقدام به پخت نان نموده و با کمبود آرد مواجه هستم؛ که این فروش سود بسیار اندکی برای من دارد و نمی‌تواند کمک حال من باشد.

وی از مسئولین این امر درخواست کرد: در صورت امکان زمینه اختصاص آرد سهمیه‌ای را به بانوان بسیجی فعال جهت تامین امرار معاش خانواده فراهم نمایند.

غرفه‌ای دیگر با حضور سرگروه جهادی شهید الله دادی از پایگاه زینبیه کوشک که محصولات گیاهان دارویی کم آبخواه و انواع ادویه‌جات و محصولات لبنی را به نمایشگاه آورده بود به گفتگو پرداختیم که وی اعلام کرد: تمامی این محصولات طبیعی، توسط اعضای پایگاه به صورت کاملا سالم مهیا شده است.

"خانم‌حیدری" مکان برقراری نمایشگاه را بسیار عالی دانست و به درخواست اکثریت اشاره کرد: اگر یک محل دائمی مانند یک فروشگاه برای کارآفرینان در نظر گرفته شود؛ قطعا دغدغه اصلی کارآفرینان رفع خواهد شد.

وی با اشاره به روند آموزش و ارائه تسهیلات به کارآفرینان، عنوان کرد: بسیج سازندگی نیرو‌ها را شناسایی نموده و پس از طی دوره‌های آموزشی، وام‌های تبصره ۱۶ به کارآفرینان اختصاص یافته است.

خانم جهادگر از راه اندازی تا گسترش کارگاه‌های کوچک به بزرگ توسط کارآفرینان به صحبت پرداخت و یادآورشد: بسیاری از کارآفرینان برای ارائه محصولات خود بایستی منتظر افتتاح نمایشگاه بعدی باشند و محصولاتشان در انبار منازل نگهداری و حتی از بین برود.

"خانم حیدری" با بیان‌اینکه در کنار رونق شغل کارآفرینان یک گام برای برخی از افراد از خانواده های کم برخوردار برداشته می‌شود، اعلام کرد: تعدادی از غرفه داران حاضر در این نمایشگاه با مشکلات اقتصادی جامعه دست و پنجه نرم می‌کنند و برخی از این بانوان روی پای خود ایستاده و نیاز به حمایت بیشتری دارند.

وی این افراد را از اعضای بسیج و گروه جهادی نامید و اضافه کرد: محصولات ارگانیک با قیمت مناسبت از افرادی تهیه شده است که توانایی حضور در نمایشگاه را نداشته و خواهران بسیجی جهت کمک و فروش اقدام نمودند.

سپس به سراغ غرفه‌ای با سبد‌های رنگارنگ رفتیم که این فروشنده هنرمند خود را "خانم عسکری" از پایگاه مقاومت حدیثهِ روستای باقرآباد معرفی نمود وگفت: محصولات تسمه بافی را در انواع سبد با سایز‌های مختلف بافته‌ام و نیاز به تبلیغات و فروش می‌باشد که خوشبختانه این نمایشگاه جهت معرفی محصولات من بسیار تاثیرگذار بوده است.

سپس "خانم خضری" کارآفرینی که از رشته صنایع دستی (مُرواربافی) از سوی گروه جهادی شهدای مدافع حرم در این نمایشگاه حضور داشت با احساس رضایت کامل در گفتگو با خبرنگار بسیح بیان داشت: مکان مناسب و فروش بسیار عالی داشته ام و پیشنهاد من این است مکان دائمی به صورت یک هفته در هر ماه در اختیار بانوان کارآفرین قرار بگیرد تا بتوانیم محصولاتمان را به مردم عرضه نماییم.

غرفه‌ای با حضور "خانم عبداللهی" از پایگاه مقاومت ام سلمه که اکسسوری‌های متفاوت سنگ مصنوعی را برای فروش آورده بود از روند تولید این محصول به توضیح پرداخت و افزود: جهت ساخت این محصول می‌بایست یکسری مواد مخصوص را با یکدیگر مخلوط و داخل قالب‌ها با تنوع بسیار بالا ریخته تا شکل بگیرد.

وی با اشاره به سنگ مصنوعی با طرح‌های خلاقانه و مینیمال با رنگ‌های مختلف در معماری و دکوراسیون داخلی که باعث جذابیت بیشتر فضا می‌شود، تصریح‌کرد: اکسسوری‌های سنگ مصنوعی برای برخی افراد ناشناخته و فروش خوبی نداشته ام و برخی افراد باور و اعتماد به دست سازه هایم ندارند؛ با این وجود حضور من در نمایشگاه سبب تبلیغات و معرفی این لوازم تزئینی و کاربردی در طراحی دکوراسیون داخلی شده است.

خانم عبداللهی جهت کسب درآمد از مسئولین خواستار حمایت شد و تاکید داشت: مسئولین اجرایی جهت برپایی فروشگاه دائمی برای بانوان کارآفرین اقداماتی به عمل آوردند.
نتیجه کلی از این‌گزارش این است که؛ وقتی بانوان به لحاظ اقتصادی، توانمند شوند تاثیر بسزایی در کاهش آسیب‌های اجتماعی در حوزه‌های مختلف می‌تواند داشته باشد و راه‌اندازی بازارچه دائمی برای فروش محصولات تولیدی در مشاغل خانگی خواسته و دغدغه تمامی بانوان کارآفرین در این نمایشگاه بود.
عده بسیاری از این بانوان با کمک بسیج توانسته‌اند به بازاریابی محصولات تولیدی خود که عمدتاً در محیط خانه است بپردازند؛ در واقع بازاریابی بخش اصلی تولید آن‌هاست که اکنون با کمک بسیج در حال دیده شدن است؛ به گونه‌ای که برای کسب درآمد نیاز به بازارچه دائمی دارند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار